Remek versenyen Julian Simon nyerte meg a nyolcadliteres osztály viadalát Nico Terol és Bradley Smith el?tt. A 250-ben Hector Barbera a befutóban legy?ri a Team Toth motorosát, Mattia Pasinit, Bautista jön be harmadiknak, minimálisat tud hozni a listavezet? – és negyedik helyezett – Aoyamán. Németh Balázs egy pontot szerez 15. pozíciójával, Tóth Imi a 18.
A 125-ös vébé idei kiírása egyre szilárdabban Simon kezében van. Az állás immár, négy versennyel a zárás el?tt, 210-152,5 a második helyezett Terollal szemben. Ez a misanói verseny egy újabb lépés a cím felé… pedig lehettek volna mások is h?sök, pozitívak: Iannone nagyon felpörögve várta a vasárnapot, tán túlságosan is. Támadólag lépett fel, hamar leszakította Terolt és Simon társául szeg?dött a szökésben. Csakhogy az üldöz?k gyorsabbnak bizonyultak egy id? után, Espargaro pedig – akit szintén f?tött indianapolisi gy?zelme – miután elszakadt Bradl-tól, megtalálta küldetését. Lenullázta a különbséget a vezet? duóhoz képest, és kisvártatva Pol meg a Derbi vezette a futamot.
Simonnak persze a dobogó önmagában megfelel? eredmény, így hagyja a két harcost, hadd csépeljék egymást. Iannone a pálya befejez? részén gyors, látszik, hogy a verseny a legvégén fog csak eld?lni. Az utolsó körben Espargaro minden kaput pontosan bezár az olasz el?tt, aki elveszíti a fejét, és az utolsó kanyarban támad, a célegyenesre fordulva. Belülr?l. Nagyon. Az els? futóm? kicsit sem finoman figyelmezteti a fizika törvényszer?ségeire, és a derék Andrea estében elsodorja a második gy?zelme kapujában álló Espargarót is. Hatalmas esés. Majdnem verekedés a vége, Pol betámadja a taljánt, aki lefejeléssel válaszol.
‘Gyorsabb voltam, meg kellett próbálnom’ – mondja a 125 Zidane-ja. ‘Aztán azt mondta, hogy egy állat vagyok és hozzám is ért, meg a motoromhoz is. Lefejeltem, mert utálom a spanyolokat.’ Sajnos kijött, ami kikívánkozott, miközben a nevet? harmadik Simon tiszteletére felcsendül a királyi himnusz. Mellette Terol és Smith, Marquez a negyedik helyet örökli meg. Iannone pedig tettéért és nyilatkozatáért is büntetésre számíthat. Az els? büntit már a pályán megkapta: matematikaliag ? már nem lehet világbajnok 2009-ben. Legközelebb talán majd használja a fejét, de nem így…
125, végeredmény (a pontszerz?k)
1 Julian SIMON SPA APRILIA 40’15.301
2 Nicolas TEROL SPA APRILIA 40’15.874
3 Bradley SMITH GBR APRILIA 40’20.775
4 Marc MARQUEZ SPA KTM 40’24.679
5 Sandro CORTESE GER DERBI 40’24.966
6 Stefan BRADL GER APRILIA 40’27.056
7 Simone CORSI ITA APRILIA 40’38.345
8 Joan OLIVE SPA DERBI 40’42.237
9 Jonas FOLGER GER APRILIA 40’48.152
10 Danny WEBB GBR APRILIA 40’49.740
11 Michael RANSEDER AUT APRILIA 40’50.034
12 Efren VAZQUEZ SPA DERBI 40’51.064
13 Riccardo MORETTI ITA APRILIA 40’51.154
14 Lorenzo ZANETTI ITA APRILIA 40’55.238
15 Dominique AEGERTER SWI DERBI 40’55.243
Tökéletes versenyt fut Hector Barbera, aki a rajttól a leintésig az elejében harcol, majd egy hibátlan utolsó körrel megveri Mattia Pasinit – 40 ezreddel – a gy?zelemért. A Tóth csapat olasza mögött egy másik ?rületes befutó: Bautista hat ezreddel végez el?rébb Aoyamánál és Di Megliónál! A misanói örömünnepet Simoncelli nélkül ülik, aki esik és így biztosan nem védi meg címét. Az ilyesmi mindig benne van a pakliban, de különösen az ilyen ‘ami a csövön kifér’-jelleg? versenyeken.
No de nem lehet elégedetlen a századik vb-futamán rajthoz állt Hiroshi Aoyama sem. Ugyan ‘kikapott’ nagy vetélytársától, Mr. Bautistától, de minimális a különbség – ezredekben és pontokban kifejezve egyaránt. Az állás ezzel 205-192 a japán javára… Izgalmas lesz!
Jönnek a franciák. Di Meglio ugyan ‘maga elé engedte’ ma Bautistát, de ? és a vasárnap hatodik Cluzel stabil résztvev?i az élbolynak, utóbbi a legjobb privát versenyz? a Mattoni csapat motorján. A 2009-es évad miasnói nagydíja egy nagy szuvenírt tartogatott a végére: az utolsó kört. Pasini így nyilatkozott a leintés után: ‘Talán hibáztam, és el kellett volna menni féltávnál’, majd megemlékezett azért egy vállasról, amit elszenvedni volt kénytelen. ‘Azért ezek a dolgok beleférnek, nem ezen múlott’. Barbera meg persze boldog: ‘Imádom ezt a pályát, és minden egyes alkalommal javultam, amikor motorra ültem a hétvégén.’
Egy magyar pont született 250-ben ezen a vasárnapon: Németh Balázs nevéhez f?z?dik, aki 15. helyen ért célba a Balatonring csapat Apriliáján. Tóth Imrét 18.-ként intették le Misanóban.
250, végeredmény
1 Hector BARBERA SPA APRILIA 43’23.353
2 Mattia PASINI ITA APRILIA 43’23.393
3 Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 43’25.044
4 Hiroshi AOYAMA JPN HONDA 43’25.050
5 Mike DI MEGLIO FRA APRILIA 43’25.274
6 Jules CLUZEL FRA APRILIA 43’32.555
7 Alex DEBON SPA APRILIA 43’33.836
8 Raffaele DE ROSA ITA HONDA 43’34.713
9 Hector FAUBEL SPA 43’42.306
10 Thomas LUTHI SWI APRILIA 43’47.833
11 Karel ABRAHAM CZE APRILIA 43’48.033
12 Shoya TOMIZAWA JPN HONDA 44’14.874
13 Alex BALDOLINI ITA APRILIA 44’15.827
14 Valentin DEBISE FRA HONDA 44’35.028
15 Balazs NEMETH HUN APRILIA 44’38.868
16 Axel PONS SPA APRILIA 44’39.019
17 Vladimir LEONOV RUS APRILIA 43’36.763
18 Imre TOTH HUN APRILIA 43’56.557
19 Aitor RODRIGUEZ SPA APRILIA 44’01.540
Kiestek
Ratthapark WILAIROT THA HONDA
Roberto LOCATELLI ITA GILERA
Toby MARKHAM GBR APRILIA
Marco SIMONCELLI ITA GILERA
Bastien CHESAUX SWI HONDA
Lukas PESEK CZE APRILIA
Legutóbbi hozzászólások