A 2010-es CBF1000 sajtóanyagának els? két oldalán, írd és mondd, négyszer (!) szerepel a „sport” szó, ez egy CBF esetében nagyon is rekordgyanús. Nem akarjuk megszólni a leköszön? példányt, de bizonyára a „More Sporty Looks!” azaz a „Sportosabb kinézetet neki!” felszólítás szerepelhetett az eddigi modell tulajdonosai körében végzett közvélemény kutatás végeredményeként a mérnökök el?tt, az új modell megtervezését megel?z?en.
És ha valóban ez volt a céljuk, akkor, ami tagadás, kiváló munkát végeztek. A bevált technikán ugyanis szinte semmit sem változtattak, az új tank, az új (végre valamennyire mutatós) m?szerfal, és a teljesen átfarigcsált els?-hátsó traktus együttes optikai hatására viszont egy vadonatúj, az el?z?nél százszor élettelibb modell született.
A képekre kattintva 2010-es CBF1000 galéria nyílik
A CBF központi alumínium gerincváza, kerekei, az ABS opciós, kombinált fékrendszer, a futóm?ve, és az egyel ezel?tti CBR1000RR 998 köbcentis, sornégyes blokkja mind változatlan, csupán némi finomhangolást ejtettek meg rajtuk, a többi „sallangra” viszont rá sem lehet ismerni.
A frontnézetet a CBR600RR Line Beam fényszórói uralják, és szerintünk már ennek az egyetlen alkatrésznek a beépítése megérte az egész felhajtást. A teljesen újszer? fejidom mindenestül az el?nyére változott, az új, nagyobb felület? index alá húzott légterel?k jobban védik a motoros térdeit, lábait, a négy állásban rögzíthet?, két végállása között 12 centit „liftez?” szélvéd?plexit pedig már szerszámok nélkül tudjuk állítani.
Az eddigi CBF hátulnézetével sokkal kevesebb probléma volt, mint az elejével, az új, LED-es hátsó lámpát, és a sajnos már nem az idomzatba integrált indexeket elnézve viszont örülhetünk, a 2010-es CBF megjelenésén is lesz mit kritizálni. A régi, gömbölydedebb CBF-fenék nekünk jobban tetszett, bár el kell ismerni, ha az összhatás sportosításra volt hivatott, akkor ez így a jó, a lámpa körüli fekete m?anyagokat pedig majd megszokjuk.
795 mm-es középállásából plusz-mínusz 15 millimétert variálhatjuk a vezet? ülésmagasságát, a tank formája pedig a VFR1200T-t idézi, nyilván kényelmesebb is lett, de nem éppen az el?bb említett formai hasonlóságból kifolyólag.
Megkönnyebbül? sóhajok közepette vehetjük tudomásul, végre megszabadultunk az eddigi modell kritikán aluli mértékben fantáziátlan, olcsó hatású és a formatervezésb?l kifelejtettnek t?n? m?szerfalától, a 2010-esen már egy újszer?, központi analóg fordulatszámmér?s digitális egység mutatja az információkat. Elt?nt az unalmasság, elt?nt az ásítozás, a 2010-es CBF egy valóban mutatós vas lett, egyedül a dupla kipufogók elt?nését sajnálhatjuk igazán, minden más jót tett neki.
Odabent nem kell nagy meglepetésekre számítani, a 998 köbös sornégy nem változott sokat, mindössze enyhén megemelték a s?rítési arányát (11,0:1-r?l 11,2:1-re), valamint, ugye, új kipufogórendszert kapott. Az új Hondának ezzel nem csak a károsanyag-kibocsátása, de állítólag a fogyasztása is átlagban 7%-ot csökkent.
A 2010-es CBF-et tavasztól újra kaphatjuk az el?z? évjáratok óta hiányolt aranysárgában, a kihagyhatatlan fekete, ezüst, és fehér fényezések mellett.
Legutóbbi hozzászólások