A Morini amellett, hogy igen érdekesen átdizájnolta a Stelvio és a Corsaro modelleket a 2010-es évre, bemutatott egy abszolút újdonságot is Milánóban. Ez nem más, mint a meglehet?sen masszív Granferro 1200 (tükörfordításban: nagy vas). Karcsú, mégis izmos és agresszív, agilis és er?t?l duzzadó, igazi sportos ‘funbike’, ahogy ezt a m?fajt az olaszok elképzelik.
Azért tiszteletet parancsoló adat a 125 lóer? fölötti tengelyen mért teljesítmény (egész pontosan 126,5 LE, 8.500 percenkénti fordulaton, a hivatalos nyomaték-adat 112 Nm, 7.000-en), amely az 1187 köbcentis, igen kompakt CorsaCorta 87°-os V-b?l el?tör. Kanyarvadászatra ideális társ, ráadásul a Marabese Design m?helynek (és személy szerint Rodolfo Frascoli formatervez?nek) köszönhet?en dugdosni sem éppenséggel kell majd. Klasszikus, mégsem sablonos megoldások, egyedi kis fejidom és lámpatestek, karbonrost alapanyagú hátsó sárvéd? benne helyzetjelz? fénnyel, esztétikailag és technikailag egyaránt figyelemreméltó megoldások.
A Granpasso tankját örökölte meg ez a motor, ami 27 liternyi üzemanyag befogadását teszi lehet?vé, vagyis a sportosan túrázni vágyóknak kedvez az olasz gyár. A váltó hat sebességes, az etetésr?l a Magneti Marelli integrált gyújtás-fefecskendezés rendszere gondoskodik. Az acél kipufogó remekül illeszkedik a motor összképébe, mi több, meghatározó eleme annak. A Granferrón egy új vezérl?szoftver mutatkozik be, ami a befecskendezést ellen?rzi dupla lambdaszondával, mindkét hengernél. A gyújtástérkép folyamatos, kiegyensúlyozott er?leadást szavatol, a motor károsanyag-kibocsátás szempontjából teljesíti az Euro-3-as normát.
El?l állítható Marzocchi Magnum villa felfordítva, 50 mm-es szárátmér?vel, hátul kétkarú ‘óriás’ Granpasso-áthallásokkal, teljesen állítható Öhlins rugóstaggal. A fékrendszer a Brembo m?ve, el?l 320 mm-es tárcsapár egyblokkos, négydugattyús nyergekkel, hátul szimpla, 255 mm átmér?j? féktárcsa úszó felfogatású kétdugattyús nyereggel. Szép és informatív a digitális m?szerpanel, látszik a h?mérséklet, az aktuális sebességfokozat, a pontos id? és a szervizintervallumok.
Legutóbbi hozzászólások