Ennyire a mindennapos motorozásra is alkalmas eszközt a svéd eredet?, de két éve már bajor malmot hajtó márka talán még sohasem kínált. A 2010-es SM 630 az eddigi 610 felhasználóbarát továbbgondolása.
Nem tudhatjuk, hogy mennyire mondták hangsúlyosan, de az EICMÁ-n a Husqvarna sajtótájékoztatása legels? lélegzetvételével már a kétszemélyes motorozás örömeir?l kezd mesélni, amikor „a vadonatúj” SM 630 (értsd: teljesen átfaragott 610) kerül szóba. Mi tagadás, az ülést megtörték középen, így a hátul ül? nem akarja majd minden gázelvételnél feltolni az el?tte ül?t a tanksapkára, valamint majrévasakat (ez a fogalom az SM 630-cal visszakapta eredeti értelmét!) is csavaroztak a segédvázra. Ezek ellenére ez még ez egy profiligás szupermotó, inkább mókázásra, és nem kétszemélyes kirándulásokra ideális. A sajtófotók felér?l egyébként le is felejtették a hátsó lábtartókat…
SM 630-unkon minden új, kezdve a fekete acél bölcs?vázzal és leng?karral. Az egyhengerest 98-ról 100 mm-re fúrták fel, ezzel 573-ról 600 köbcentiméterre emelkedett henger?rtartalma, valamint áthelyeztek és átméreteztek rajta szinte minden lehetséges elemet, mint például a vízpumpát. A 45 mm-es torkot mereszt? befecskendez? is egy friss eresztés egyenesen a Mikunitól, a verseny Husky-khoz hasonló piros hengerfejfedél alatt dolgozó új DOHC vezérlés pedig 20% teljesítménynövekedést ért el, állítják, de hivatalos adatokat sajnos még nem tudunk.
Az állítható els? Marzocchi futóm?vet megtartották az SM 610-esb?l, a szárazon 158 kilogrammos motor áldva lesz általuk, de a futóm?re sohasem lehetett panasza a Husqvarna tulajdonosoknak. Az SM 630 m?anyag tankja 12 literes, 5-6-os fogyasztásra számítva pedig nagyon gyorsan kiadja a fej, hogy a Balatonig még lejutunk egy tankkal, de onnan messzebb már nem biztos, hogy lesz kedvünk menni. A 158 kilós száraz tömeg ellen 320-as tárcsát és radiális négydugattyús Brembókat látunk elöl, hátul egy 220-ast, egy dugattyúval.
Az új SM m?anyag elemeivel is igyekeztek újat kitalálni, átfaragtak minden elemet. A fejidomba egy hatékonyabb fényforrás-, hátulra pedig mi más, mint LED-ek kerülhettek volna? A kipufogó h?véd?i már az el?z? változaton is uralták a motor oldalnézetét, ez most sem lesz másképpen: a 630-ason nagyobbak a lemezek, hogy még jobb védelmet nyújtsanak a forró vas ellen. Az új formák, és f?leg a színösszetétel rendkívül fifikásra sikerültek, hiszen az összhatás képes valamennyire elrejteni az SM 630 tiszteletreméltó méreteit. Ennek ellenére igazán, feltétel nélkül szép motorkerékpárnak továbbra sem neveznénk, a ludas pedig még mindig a h?véd? és a hatalmas légsz?r?ház.
Legutóbbi hozzászólások