EST. 2002

Yamaha Smart Power koncepciók

Bet?kombinációkban gyártó legyen a talpán, aki képes felvenni a verseny a japánokkal: EC-03, EC-f, EC-fs, HV-X, PAS er, és PAS Brace-L Special – mintha csak a csillagok háborújába csöppentünk volna R2-D2-?k és C-3PO-k közé.

A 41. Tokyo Motor Show-n a Yamaha megmutatta, hogy szerintük milyen kétkerek?ekkel fogunk közlekedni a közeli-, és a kicsivel távolabbi jöv?ben, urbánus környezetben. A hagyományos elektromos biciklikt?l a lassacskán szériaérett hibrid nagyrobogón át a hollywoodi sci-fib?l ide csöppent fütür-robogóig elénk tettek mindent, lehet róluk szabadon véleményt – és egyszerre a fejlesztések haladási irányát – formálni!

A Yamaha Smart Power koncepciómodellek a kétkerek?ek és az ember szimbiózisáról szólnak. Egy olyan el?remutató új fajt kívánt velük létrehozni Iwata, melyek felépítésükben és üzemeltetésükben egyszer?ek, ugyanakkor rendkívül könnyen vezethet?ek, és természetesen a technika által nyújtott összes jelenleg ismert lehet?séget hasznosítva kímélik környezetünket.

PAS Brace-L Special

A Yamaha jelen pillanatban nem kevesebb, mint 17 (igen, tizenhét!) különböz? elektro-ciklit kínál a PAS családnév alatt Japánban, mindenféle méretben és kialakításban. Az els? PAS-okat, tessék kapaszkodni, 1993-ban mutatták be, egy évvel kés?bb pedig már az egész országban kaphatóak voltak a Li-Ion akkumulátorral táplált, különböz? teljesítmény? elektromotorokkal manapság már intelligensen a hajtásban asszisztáló biciklik.

Az eddigieknél sportosabb Brace-L Special modellel új vásárlókat kívánnak megszólítani: kifejezetten a férfiak ízlésvilága szerint készül, tárcsafékekkel, a hagyományos – leginkább a hölgybicikliseket célzó – PAS-oknál sportosabb üléshelyzettel. A Brace-L-ben 240 wattos (8,1 Ah-s) motor nyolcsebességes agyváltót hajt, a lítium-ion akkumulátor konnektoros töltési ideje hozzávet?legesen négy óra, míg a teljes bicikli csupán 23,1 kilogrammot nyom.

PAS er

A PAS bringák jöv?jének prototípusa agymotoros két kerék meghajtással és elektronikus vezérlés? automata váltóval kényeztet. A hátsó kereket kardántengelyen keresztül hajtja a központi, 150 wattos elektromotor, míg az els? kerékagyban láthatatlanul csücsül? 100 wattos lassítás vagy lejtmenet során tölti az akkumulátort is.

A PAS er szívverés érzékel?je a vezet? kimerültségét?l függ?en változtatja az elektro-rásegítés mértékét, amit kalóriaégetésünkkel és a sebességgel együtt nyomon követhetünk a kormányon elhelyezett LCD kijelz?n.

EC-03

„Könny?, okos, tiszta és hangtalan” – ezek az elektromos üzem? EC-03 (Electric Commuter) mögött álló alapelvek, az ultrakönny? alumínium vázszerkezet lítium-ion akkumulátort hordoz. Az egyszer? használhatóságot a hagyományos aljzatba csatlakoztatható beépített akkutölt? szavatolja, az elektromotor névleges teljesítménye kevesebb, 0,6 kW, de a Yamaha egyedi motorvezérl?-rendszere által még ilyen csekély teljesítménnyel is könnyedén elboldogul – egy átlagos testalkatú japán alatt…

EC-f

EC-fs

A jöv? elektromos városi motorja két felvonásban. Az EC-f (talán Electric Commuter Future) és az EC-fs (Odass’! S, mint Sport!) egy és ugyanazon modell, csak egyszer n?i, egyszer pedig a férfiak számára szánt kivitelben – a Smart Power koncepciók legjöv?szer?bb tagjai egyel?re csupán stílustanulmányok.

Yamaha HV-X bemutatócikkünkért klikk a képre!

ugrás fel