A második világháborús harci eszközök közkedvelt inspirációforrásnak számítanak úgy a hétköznapi használati tárgyak tervezésénél, mint a motor(sz)épít?k számára. A kreatív emberek el?szeretettel veszik el? a múltban kizárólag a használhatóságot és teljesítményt javítani hivatott színeket és formákat, hogy saját ízlésük szerint alakítsák át az éppen a kezük ügyébe került tárgyat.
Jochen Schmitz-Linkweiler a német LSL Motorradtechnik munkatársa nagyjából a fentebb felvázoltakhoz hasonlóan gondolkodik. Az agyából kipattant motorkerékpár megalkotásához egy Triumph Street Triple-t választott alapként, célja pedig felettébb egyszer? volt: a tripla sportos énjét – amennyire azt a német TÜV el?írások engedik – kiemelni, optikáját pedig a negyvenes évek szövetséges vadászrepül?ihez, a Spitfire-ökhöz és Mustangokhoz hasonlóvá tenni. Mindezt anélkül, hogy a klasszikus csupaszmotor-vonalak ne csorbuljanak.
Egy vadászgép számára az aerodinamika egy olyan tantárgy, amib?l csak a jeles az elfogadható jegy, ezért az LSL TL-675 sportosításának els? lépéseként Jochen az aerodinamikai csorbákat köszörülte ki. Az els? kerék mögötti apró áramvonalidom finoman rásimítja a sorhármas blokkra és kipufogóira a leveg?áramlást, a blokk alatti-mögötti hasidom ugyan ezt m?veli a hátsó kerék felé igyekv? leveg?részecskékkel. És hát a fejidom… kissé GSX-R-beütés?, emellett nem lehetett szó nélkül elmenni, s?t, még a leveg?beöml?k sem „m?ködnek”, de valahogy mégis illik az LSL csutkakormányokkal ellátott Streetre.
Az állítható karok, a bukógombák (összesen 8 darab!), a mart lábtartókonzolok, a fékfolyadék-tartály és a minimál-tükrök elmaradhatatlan alkatrészei bármelyik LSL demómotornak, a svéd futóm?alkatrészeket (Öhlins villa és rugóstag) szorgalomból kapta meg a kis Triumph.
Az átépítés repül?gépes témájának tortáján a habot a Brigestone slickek jelentik, melyekbe pontosan olyan mintát vágtak, mint amilyet egy repül?gép gumiabroncsán is találnánk. Schmitz-Linkweiler úr természetesen nem csak mutogatni fogja az LSL TL-675-öt, hanem motorozni is fog vele, ezért az optikán túl a motorblokk is megkapta a jól megérdemelt odafigyelést: a csupaszítás miatt 190 kilogrammra csökkent tömeg? vas er?forrását 10 lóer?vel izmosították a standard érték fölé.
Megtetszett? Hasonlóhoz alapanyagot az LSLés a Triumph magyar import?rénél találtok.
Legutóbbi hozzászólások