A 2009-es EICMA szuperkiállítás Peugeot standján álldogált a lent látható robogókoncepció, ami a Piaggio Mp3, Gilera Fuoco-gondolatot viszi tovább: alapja a 2008-as expón bemutatott HYbrid3 Compressor modell, de ezúttal tet? nélkül, 125-ös helyett pedig 300-as blokkal, majdnem szériagyártásra készen.
Az „alvajáró oroszlános” francia gyártó igazán szívesen megismételné az olasz kuzinok (értsd: a Piaggio Group) háromkerek?-sikereit: az Mp3 és a Fuoco jól fogy, tetszik a népnek, valós el?nyeit senki sem vitatja, és úgy t?nik a Peugeot is belátta, a biztonságos és gyors városi közlekedés jöv?je három keréken tapad jól.
A Peugeot HYbrid3 Evolution Concept – ahogy neve is sugallja – egy háromkerek?, hibrid meghajtású gépezet, de az eddigi hasonló modellek tudásán felül ? bizony az els? két kereket is hajtja.
A HYbrid3 Evo mögött álló alapelképzelés viszonylag egyszer?, de nagyszer?: a hátsó kereket egy 300 köbös, 41 lóer?s és 45 Nm-es, kompresszorral feltöltött motorblokk hajtja, ehhez jön hozzá az els? kerékagyakba integrált, számítógép vezérelt, két darab 3 kW-os (4,1 lóer?s) és 100 Nm maximális forgatónyomatékú elektromotor teljesítménye. A kombinált, három kerék meghajtású teljesítmény így éri el az 50 lóer?t.
A kompresszor használata ráadásul a teljesítménynövekedés mellett a károsanyag-kibocsátást is csökkenti: a Peugeot szerint az 500-asok teljesítménye mellé egy szívó 300-asnál is kevesebb széndioxid távozik a HYbrid3 kipufogójából, a start-stop rendszernek köszönhet?en pedig (ami megállásnál azonnal leállítja a négyütem? er?forrást) a Peugeot 48 g/km-es CO2 kibocsátási értéket, és 2 (kett?!) liter/100 km-es fogyasztást ad meg.
Ha a franciák valóban piacra dobják a szériaváltozatokat 2011 els? felében, a HYbrid3 Evolutiont három üzemmódban használhatjuk majd. A hagyományos meghajtás kizárólag a benzinmotort dolgoztatja, ezen felül választhatjuk a kombinált üzemmódot, ekkor a járm?vet mind a három motor kergeti: hátulját a benzines, a két els? kereket pedig a Li-ion akksikból „étkez?” elektromotorok. A harmadik a tisztán elektromos, els? kerék meghajtású üzemmód, de ebben a HYbrid3 szinte csak vánszorogni képes, és azt is csak 10 kilométer erejéig, amíg teljesen le nem merülnek az akkumulátorok.
Természetesen a regeneratív („akksitölt?s”) fékezés és a kombinált, ABS-szel kiegészített fékrendszer szinte kötelez? egy ilyen modern és el?remutató megoldásokkal felvértezett motoron. A szériaérett HYbrid3-asokat idén év végére ígérik…
További képek:
Legutóbbi hozzászólások