EST. 2002

Bimota DB8


A Testrastretta-blokkos Bimoták családja ezzel az új darabbal, az els? kétüléses gépezettel b?vül.

És ez már a nyolcadik modell – nem vesz vissza a tempóból a Rimini-Bologna tandem. Ráadásul a most hétvégi Motor Bike Expón bemutatott #8-as példány nem egy afféle átirata a #7-esnek. Az extrém dolgok sosem álltak távol a Bimotától, sportmodelleikre mindig is jellemz? volt.

E tekintetben most sem hazudtolja meg magát a gyártó, viszont van egy óriási különbség az eddigiekhez képest: ez egy kétszeményes motorkerékpár.

Az els? eset, hogy a rimini atyafiak ilyen kitüntetett figyelemmel viseltetnek az utasok iránt. Talán ez az els? olyan eset is, amikor azt érezhetjük a DB-vel kapcsolatban, hogy mintha b?víteni óhajtanák ügyfélkörüket, és mintha egy, földi halandók számára is elérhet? (bár így is b?dületesen drága) termék készítésére törekednének.

Tehát nem csupán egy módosított DB7-tel állunk szemben, mondják, annak ellenére, hogy a futóm?, néhány apróságtól eltekintve azonos. Ugyanaz a ‘vegyes’ vázszerkezet, ugyanaz a leng?villa és ugyanazok a felfüggesztések, egy kicsit átcsavargatva. A blokk viszont az utolsó generációs Testastratta, 1198 köbcentivel és 170 lóer?vel. A DB7 is marad a kínálatban, az 1098 160 LE-s er?forrásával.

A második személynek kínált utazási opció miatt némileg át kellett rendezni a hátsó traktust, a korábbi helyre kis karbon farokidomot egy alumínium segédváz váltja. F?bb paraméterei egyébként nem változtak a motornak, az 1.435 mm-es a tengelytávot sem kellett növeszteni.

A Brembo egyblokkos nyergei és 320 mm-es tárcsái felelnek a hatékony lassulásért. Különös m?gonddal alkották meg az olaszok a színvilágot és a fényezéseket. A DB7 piros vázához képest sokkalta elegánsabb és diszkrétebb a fekete futóm? a majdnem teljesen fehér idomzattal. A Bimota DB8 kiskereskedelmi árát a 20-23 ezer eurós határok közé várhatjuk.

ugrás fel