Ascanio Rodrigo, aki nemrég háromperces videószösszenetében mutatta be a nagyközönségnek a vállalat alapvetését és elkötelezettségét a kézm?vesség mellett, most újabb munkával támasztja alá az ott elhangzottakat.
A Vyrust méretre, egyéni igényeknek megfeleltetve szerelik, kézzel, egyesével, olyan ügyfélkörnek, amelynek nem okoz különösebb gondot a mintegy 40 ezer eurós (vagy afölötti) vételár kicsengetése.
Ezért az összegért valami egészen egyedit kapnak cserébe, efel?l senkinek nincs kétsége. Nemcsak dizájnban, megjelenésben, hanem egyéb másban is: igazán unikális a vezetési stílus, legalábbis mi semmilyen aktuálisan a köztudatban cirkuláló modellel nem voltunk képesek párhuzamba állítani az els? futóm? által kínált élményt.
Az els?, függ?csapszeges megoldás a kormány- illetve a csillapítási funkciót teljesen képes szétválasztani egy eredeti, és nem is túl bonyolult ötlet révén. Érdemes elid?zni a motor részletein, kidolgozottságán, azokon az apróságokon, amik a ‘földinek’ is nevezhet? Bimota Tesi 3D méltó riválisává emelik.
A rimini m?hely, amelynek mások mellett Tom Cruise is vev?je, a jelek szerint tartja a lépést azokkal a fejlesztésekkel, amiken a számára szállított blokkok átmennek. A család eddig két modellre támaszkodott, a 984 C3-2V-ben a Desmodue dobogott szívként, míg a 985 C3-4V a 999-es Ducati Testastrettáját kapta meg. És most itt a 987 C3-4V, a Testastretta Evoluzione 1198 köbös egységével, ami a Vyruson 185 lóer?re van hitelesítve.
Ez brutális adat annak fényében, hogy a mérlegen, száraz állapotában 155 kilogrammot nyom az egész cucc, köszönhet?en f?képp a vázsszerkezetnek, ami… tulajdonképpen nincs is, hiszen a villákat csak két alumínium-‘omega’ köti össze. Meg persze a szériányi ultrakönny? alkatrész, a csekély mennyiség? rászerelt elem, rendre karbonból. A KTM Duke-ot leszámítva, ami persze egészen más teljesítményt prezentál, a kategória legkönnyebb motorjával állunk szemben.
Valami egészen elképeszt? keveréke ez a sportmotorságnak meg a csupaszságnak: egy naked bike (hívhatjuk annak, talán nem skatulya – hiszen idomzatnak se híre, se hamva), ami 310 km/órás végsebességet vonultat fel papíron, és miért ne hinnénk a papírnak. A 987-est traction controllal és DDA adatszed? rendszerrel vértezik fel alapból, ezek a finomságok az 1198-on is jelen vannak.
És ez csak a kezdet, hiszen jó rimini szokáshoz híven a motorkerékpár a végletekig kásztömizálható. De van még tovább is, valószín?leg err?l szól majd történetünk következ? fejezete: érkez?ben van, állítólag, egy Supercharged változat is potom 211 lóer?s névleges teljesítménnyel. Ha esetleg ezt már nem tudná Tom Cruise kimotorozni.
Legutóbbi hozzászólások