A malajziai tesztelés els? napján az ‘igazi’ versenyz?k a boxokban maradtak, a tesztpilóták viszont nem kímélték sem magukat, sem a technikát. A Honda bemutatta az új motort, a Yamaha még váratja a népet.
A csendes h?sökr?l és az ? munkájukról szól a nyitány Sepangban: ?k azok, akik nem szereznek vb-címet, közelében sem lesznek az éles futamoknak, hacsak nem beugróként valami igazán extrém esetben. Közülük is egy ‘vén róka’, Vittoriano Guareschi hívja fel magára a figyelmet, akir?l hamarosan már mint a Ducati csapatmenedzserér?l írunk és beszélünk – Vitto, noha borzasztó h?ség uralkodott egész nap, kötelességtudóan végignyomta a rendelkezésére álló id?t a Desmosedicivel.
A nagyok ma még nem melóztak. Nem mondhatni, hogy Lorenzo túledzette volna magát.
Pálya, box, pálya, box… a gyári alakulat négy, a Pramac kett?, az Aspar egy Ducatit cipelt magával Malajziába. Ami pedig a munkát illeti, Franco Battaini helyett is dolgozott ezúttal Guareschi, aki Jerezben tud majd csak bekapcsolódni a folyamatokba. Vittorianót most láttuk utoljára nyeregben, a második naptól már ‘csak’ a csapatf?nöki teend?ket látja el.
‘A Honda RC212V egy teljesen új, teljesen kifinomult – s?t mániákus módon finomra csiszolt motor’ – ebben egyetértenek a tesztel?k, a vb-versenyz?k és egyáltalán mindenki, aki látta az aranyszárnyasok 2010-es fegyverét. Még Valentino Rossi is hümmentett egy látványosat, amikor nagy nyugalomban el?bújt odújából ebédid?ben.
A Honda tankjától lassan nem fog elférni a hátsó kerék. Akiyoshi térdei között ma már szinte csak leveg? és elektron szaladgál, mint benzin lötyög.
Nem úgy Loris Capirossi, aki már kora reggel a palánk mellett figyelte Nobuatsu Aoki suzukizását. Nem véletlen a kitüntetett figyelem, hiszen a nyitóverseny Capirex kereken háromszázadik nagydíja lesz majd, amin szeretne valami emlékezetessel el?rukkolni – ezért aztán ezen tesztelés egyetlen másodpercér?l sem kíván lemaradni az olasz.
Nicky Hayden a reggeli órákban a szálloda körül kocogott, de nem egyszer? tempóban, hiszen imád szenvedni. Casey Stoner is aktív pihenéssel aklimatizálódott, egy pingpongasztalt állítatott fel lakosztályában, ahonnan órákon keresztül labdapattogás hallatszott ki. Megmutatta magát Ben Spies is, aki kora délután esett be az Államokból – ?t nem nagyon hozzák lázba az ilyen bagatell dolgok, mint id?eltolódás, bioritmus meg teljesen más klíma.
Capirossi maffia-nézésével méregeti a vasat. A blokkszabály miatt az idei akár az ? évük is lehet.
De kanyarodjunk vissza a nap igazi nóvumához, a Hondához. A legszembet?n?bb változás az eddigiekhez képest a ‘borítás’: három szezonnyi minimálisra redukált idomzat után (amit a blokk túlforrósodásra való hajlama tett indokolttá) most visszatértek a hagyományos vonalhoz, ezzel párhuzamosan beszerelve egy nagyobb és hatékonyabb olajh?t?t, ami elvileg kiküszöböli a termikus bajokat.
A futóm? változott, az er?forrás viszont ugyanaz, amit Valenciában használtak a tesztekkor – cserélték viszont az elektronikát, ami majdhogynem teljes egészében beállításra vár. Ez nem lesz egyszer? menet a mérnököknek, ha viszont sikerül, akkor a hondások reményei szerint komoly eszköz lesz a versenyz?k kezében év közben.
Vajon mennyit bukott a Ducati, és mennyit keresett a Honda azzal, hogy ezen az emberen HRC-s póló van?
Nem m?szaki, hanem emberi jelleg? újdonság Livio Suppo szinte állandó jelenléte – a Ducati leköszönt csapatf?nöke jelenleg a HRC marketingvezet?i állását tölti be. ‘Itt vagyok, hogy lássak és pénzt szerezzek a következ? szezonokra, de az MSMA konferenciáján is részt fogok venni, ahol az új szabályozásról születnek majd döntések’ – mondta a szakember. Merthogy az ezresek bevezetését 2012-t?l tervezik ugyan, de egy ‘szakszervezet’ már a jöv? szezontól szívesen látná az 1000 köbcentis MotoGP-ket versenyezni. A végs? döntést nagyjából egy hónap múlva Katarban hozzák meg.
Még senki sem ismeri a konkurencia blokkjainak ‘tartós’ erejét.
Több kérd?jel – több izgalom?
Suppo szent feladata ezenkívül névadó szponzort találni a gyári együttesnek, akár úgy, hogy hosszabbítást írnak alá a Repsollal – amellyel a szerz?dés lejárt. Egyes hangok szerint egyáltalán nem olyan biztos, hogy a spanyol olajcég lesz a nyer?, f?leg a Honda ázsiai érdekeltségeinek és perspektíváinak ismeretében: a cég több mint kétmillió motorkerékpárt ad el Indiában, de Indonéziában és Thaiföldön is félelmetes számokat teljesít. Ezért aztán egyes ‘piaci elemz?k’ nem lep?dnének meg, ha a gyári gárda szponzorizációjában is az ‘ázsiaiság’ köszönne vissza.
MotoGP teszt Sepang – 1. nap
|
|
1. Kosuke Akiyoshi JPN Honda – 2:04,43 |
Legutóbbi hozzászólások