EST. 2002

Sepang: három nap alapján Rossi kész a vb-re

Ugyan még nagyon a legelején vagyunk az el?szezonnak is, és ugyan a zárónap csak fél nap volt Sepangban, Valentino Rossi akkor is nagyot ment, amib?l már néhány sejtésünk lehet, ami a folytatást illeti. Csak délután merészkednek ki a csapatok a reggeli es?zés elhúzódása miatt.

Aztán tovat?nnek a fellegek, vagy legalábbis a csapadék megsz?nik – és jön a Yamaha M1 a Dottore vezényletében, hogy kiderüljön: ha egy hét múlva kezd?dne a világbajnokság, alighanem bajban lennének a többiek. Rossi önmaga pályacsúcsa közelébe tornássza le az id?eredményt, szemmel láthatóan nem zökkentette ki sem a rali, sem a Forma-1 – nagyon megy. Megszolgálta, hogy pihenjen egy cseppet a szomszédos Thaiföld buja vidékein, hogy aztán visszatérjen Malajziába a következ? tesztelésre február végén. Az M1-r?l az látszik, hogy a 2009-es motorhoz képest vajmi kevés a változás, a hatékonyság pedig nem kérdéses.

Népszer? úticél

Négy tizedet kap Casey Stoner a ‘szoftos’ 2010-es Ducatival, az ausztrál az egyetlen, akinek l?távolban van jelenleg a Doki. Hayden és Espargaro is szépen teljesítenek azonban, f?leg a kis spanyol megy meglep?en magabiztosan. Nem rossz a debütáns Barbera sem, egyedül Kallio lóg most ki a sorból a ducatisoknál.

Jorge Lorenzo harmadik, hét tized plusszal: ? is óriási riválisa a címvéd?nek, ráadásul meg is indult a hadjárat a két gyári yamahás között, miután Valentino kijelentette, ‘elszakít minden szálat’ maga és Por Fuera közt, magyarra fordítva, nem osztanak meg egymással innent?l már semmiféle adatot. Nem mintha a Yamahának nem lenne egy már létez? és elég kiterjedt adatbankja, és nem mintha Lorenzo kisgyerek lenne, de legalább már ezt is tudjuk. Jorge a maga útját járja, egyel?re az egyenletes tempót hoz és roppant kiegyensúlyozottnak t?nik.

Azonos motor gyárinak és privátnak: a különbség csak az elektronika: Sic hájszájdolt, de nincs baja

Ugyanez csak részben mondható el a hondásokról: Pedrosa egy cseppet hátrébb van, de csak egy cseppet. Az RCV-n sokkal, de sokkal többet kell csiszolni még, mint a Yamahán vagy a Ducatin. Viszont az már önmagában nagy fegyvertény, hogy a madárcsontú hispán fizikai bajok nélkül kezd el egy el?szezont. Az ötödik id? Spiesé, az SBK friss világbajnoka igyekszik megtapadni a ‘fantasztikus négyes’ nyomában: 1’3 a lemaradás, ami azért sok, de már így is jobbat megy, mint például Dovizioso, aki pedig most meg vélte találni a stílusának való motort. Edwards papa is elégedett, elmondása szerint karrierje legjobb Yamaháját van szerencséje vezetni.

Suzuki-fronton két konzekvenciát hozhatunk: az új motor egész jónak tetszik, másrészt Capirossi remekül bírja a gy?r?dést. Az erejét megfeszítve dolgozó veterán tengernyi alkatrészt kipróbált, miközben Aokitól olyan sok segítséget azért nem kap, mert a japánnak tesztpilótaként egészen más vezetési stílusa és egészen más elképzelései is vannak. Bautista pedig egyel?re még csak próbálgatja a szárnyait, más megfogalmazás szerint flegmán motorozik.

MotoGP teszt, Sepang – 3. nap

1. Valentino Rossi (ITA) Fiat Yamaha Team 2’00.925

2. Casey Stoner (AUS) Ducati Marlboro Team 2’01.320

3. Jorge Lorenzo (SPA) Fiat Yamaha Team 2’01.680

4. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team 2’01.822

5. Ben Spies (USA) Monster Yamaha Tech 3 2’02.266

6. Andrea Dovizioso (ITA) Repsol Honda Team 2’02.272

7. Colin Edwards (USA) Monster Yamaha Tech 3 2’02.479

8. Nicky Hayden (USA) Ducati Marlboro Team 2’02.493

9. Aleix Espargaro (SPA) Pramac Green Team 2’02.647

10. Loris Capirossi (ITA) Rizla Suzuki MotoGP 2′.02.763

11. Marco Melandri (ITA) San Carlo Honda Gresini 2′.02.810

12. Hector Barbera (SPA) Aspar Team 2’03.032

13. Randy de Puniet (FRA) LCR Honda MotoGP 2’03.043

14. Hiroshi Aoyama (JAP) Interwetten-Honda MotoGP 2’03.195

15. Marco Simoncelli (ITA) San Carlo Honda Gresini 2’03.245

16. Alvaro Bautista (SPA) Rizla Suzuki MotoGP 2’03.274

17. Mika Kallio (FIN) Pramac Green Team 2’03.359

18. Yamaha 0 2’05.803
19. Yamaha T 2′.06.621


Leggyorsabb kör versenyen


C. Stoner (Ducati) 2007, 2’02.108


Pályarekord


V. Rossi (Yamaha) 2009, 2’00.518

ugrás fel