Múlt hét szombaton, mindössze két nappal a hivatalos IRTA teszt kezdete el?tt végre leszállították a Moto2-es er?forrásokat a csapatok számára. Talmácsi Gábor is kezei közé vehette végleges Moto2-es versenymotorját, kezd?dhet a harc.
A tegnapi napon hivatalosan is átléptünk 2010-be, három napra Valenciába költözött a GP125 és a Moto2 géposztály krémje. A szezonkezdet el?tt most láthatjuk együtt a 125-ös és Moto2 csapatokat utoljára, legközelebb április 9-én gy?lnek így össze, de akkor már Katarban, a 2010-es szezon els? versenyén.
Talmácsi végre végleges Moto2-es motorját tesztelheti! A szériaidomos Supersport CBR-nél mindenképpen szívderít?bb látvány ez a leng?kar és ezek az idomok, nem igaz?
Szerte a világon grand prix drukkerek milliói várták ezt a pillanatot, most fognak ugyanis el?ször kirajzolódni az új Moto2-es géposztály valós er?viszonyai. Messzemen? következtetéseket persze nem szabad még levonni, f?leg nem az els? nap eredményeib?l, hiszen több csapatnak ez lesz az els? alkalom, hogy kipróbálják a végleges technikát, ahogy Talmácsiéknak is. Sok még a munka, de pont erre való az IRTA teszt – összerázódni a motorokkal, a konkurensekkel, egymással.
Nem hiába mondtuk, hogy Toni Elias stílusa és testmérete tökéletes lesz a Moto2-re…
Az els? napot a Gresini csapat versenyz?je, a MotoGP-b?l ‘leereszkedett’ Toni Elias zárta az élen Moriwaki vázas motorján (1:37,530), második az Aspar csapat tavalyi 125-ös világbajnoka, Julián Simon lett (1:37,548), a lista harmadik helyén pedig egy új arc, az újonc amerikai Kenny Noyes állt a Jack and Jones-Banderas csapat Promoharris-vázas motorjával.
A tavalyi 125-ös világbajnok Simon nem szeppent meg a négyütem? súlyától és erejét?l, s?t, az RSV váz (ami neve ellenére nem Aprilia gyártmány!) hátuljának tapadására panaszkodik.
Talmácsi Moto2-es versenymotorja annyira új volt még a hétf?i nap délel?ttjén, hogy a 125-ösökkel közösen lebonyolított els? id?mér?re még ki sem tudott menni, majd délután 1:40,134-es id?t motorozott. Ez 2,604 másodperces lemaradás Eliashoz képest – egy vadonatúj, ismeretlen motoron nem rossz, és az összesített 28. helyre volt elég az els? napon.
|
|
2010. március 01. IRTA Teszt, Valencia: Talmácsi bemutatkozott a Moto2-ben Faster Management: Talmácsi Gábor megtette els? köreit az idei versenymotorjával, a SpeedUp csapat hatszáz köbcentis Moto2-es gépével. Az olasz csapatot Talmácsi mellett az olasz Andrea Iannone alkotja, a fiatal versenyz? eddig a 125-ös kategóriában szerepelt. Talma már nagyon várta a bemutatkozást, és erre nem is lehetett volna jobb helyszín, mint a valenciai pálya, ahol 2007-ben világbajnoki címet szerzett. A motoron minden alkatrész azonos azzal, amivel a szezonnyitó katari nagydíjon rajthoz áll majd Talmácsi Gábor. Még a régóta várt er?forrás is megérkezett, amit most el?ször próbálhattak a Moto2-es versenyz?k. Mivel a motorblokkokat sorsolják, így Talma a 0024-es számút kapta erre a tesztre. A csapat nagy figyelmet fordított arra, hogy teljesen Gáborra alakítsa a motort, mivel az ilyen jelleg? állítgatásokkal már többször meggy?lt a magyar versenyz? baja. A mai nap els? fele ráment a testreszabásra, így Talma délután ment a pályára. Gábor tizenkét körön át próbálgatta a gépet, miközben azokra a beállításokra koncentrált, amelyeket mérnökei kértek t?le. Végül a huszonhatodik helyen zárt, legjobb körében 1’40.134 ment. Az élen Simon, Elias, Corti volt a sorrend az els? teszt napon. A SpeedUp csapat másik versenyz?je Andrea Iannone a harmincharmadik id?t motorozta, a pályán töltött tizennégy köre alatt. Talmácsi Gábor: „Nagyon boldog vagyok, hogy kipróbálhattam a Moto2-es versenygépemet. Ez a negyedik kategória a világbajnokságon, amiben kipróbálhatom magam. A szerel?im és a mérnökeim tudatosan felépítették a teszteket, így a mai napra, amit terveztünk, teljesítettük. Szeretnénk lépésr?l lépésre haladni, hiszen így érhetjük el célunkat, hogy a leggyorsabbak közé kerüljek. Elégedett vagyok a mai nappal, és bizakodva várom a holnapi folytatást.” |
Legutóbbi hozzászólások