A Suzuki TL1000S jel? modelljét egy jó ideje már nem találjuk a gyár kínálatában, ennek ellenére a motor nem t?nt el teljesen a színr?l, hiszen az annak idején sokakat megmozgató ezres képes folyvást megújulni ügyes kezek munkája nyomán.
A hamamatsui vékettest némi költ?i túlzással az utóbbi évtized egyik legjobb termékeként említik sokan: akárhogyan is van, tény, hogy többször kölcsönözték már más-más kategóriájú (csupasz, sport, túra) járm?veikhez a blokkot Suzukiék (SV1000 és V-Strom), illetve a Cagiva Raptorokban is ilyen dobog.
Nem mindenhol volt viszont sikeres, nem minden piac gyomra vette be a TL vonalvezetését. Talán azoknak, akiknek az eredeti modellel fenntartásaik vannak/voltak, tetszhet az ikszedik átépített változat.
Mathijn Nelis jegyzi az 1000R eme speciális verzióját. A motort fenekest?l felforgatta a mester meglehet?sen kemény tuningolásnak alávetve azt, melynek keretében szinte a teljes eredeti futóm?vet eltüntették.
A vázszerkezetet erre a vörös csövekb?l összetev?d? ferde építményre cserélték, ami az olasz iskola sajátja. A rászerelt elemeket egyt?l-egyig ‘trendiesítették’, itt-ott monsteres illetve gixeres stílusjegyek köszönnek vissza.
Az összkép valami egészen új és egészen európai ízvilág, sokban emlékeztet a Bimota nagy siker? Deliriójára és a Ducati méltán népszer? Streetfighterére – az ihletések talán még azon a határon belül vannak, hogy nem kell plágiummal vádolnunk a derék Nelist.
Sok és kétségkívül kemény munka van ebben a motorban, f?leg a futóm?ben, vázban, leng?villában, kormányban, cserélték a lábtartókat, új kormányt kapott a speciál. És egy új kipufogórendszert is, ami mechanikailag az egyetlen módosítás – gondolták, a TL jól van úgy, ahogy van.
Legutóbbi hozzászólások