Az els? versenyig nagyságrendileg kevesebb, mint egy hónap van hátra, így itt az ideje, hogy a sepangi villanások után egy újabb aperitifet szolgáljon fel számunkra a MotoGP. Március 17. és 19. napja között a m?sor nem más lesz a Losailon, mint a 2010-es motorok alapbeállításainak tovább finomítása, persze az esemény a versenyz?k formában tartása céljából sem lesz utolsó.
Merthogy a Superbike elindult, a Forma-1 úgyszintén, miközben a GP még mindig békésen alussza Csipkerózsika-álmát, várva az április 11-i kombekkre, arra a napra, amelyet más dolgok miatt is megemlegetünk majd (nem a költészetre gondolunk). Azt kár boncolgatni, hogy ez a modern technikai sportágazat miért leledzik tetszhalott állapotban november legelejét?l április közepéig, ritkás tesztalkalmakat nyújtva csupán a csapatoknak. Ez van, ha nem így lenne, az se lenne jó sokaknak, így viszont az egész sorozat elt?nik – úgymond – a süllyeszt?ben, marketingszempontból mármint, hiszen Valentino Rossi ázsiai kalandjai, a Ducati-különítmény hódeszka-házibajnoksága illetve a többiek pr-haknijai aligha képesek magasan tartani az amúgy is egyre lanyhuló érdekl?dési indexet.
Éjjeli mulatság: reménykedjünk, hogy idén nem mossa el a sivatagi showt az es?…
No de ne siránkozzunk, hanem tegyünk úgy, mintha félig tele lenne az a bizonyos pohár (erre mondhatja valaki, hogy harmadáig sincs – igaza lenne?). Hiszen Katarban meger?sítést nyerhet a Sepangban, februárban felállított er?sorrend – vagy éppen cáfolatot. Ha az M1-ek a sivatagban is hasonlóképpen verik a mez?nyt, mint a páradús trópusi forróságban, akkor kezdhetünk gyanakodni.
Aspar úr Ducatijait ebben az szakmaitudakozó-sárga színben üdvözölhetjük a gyorsaságimotoros világbajnokság 2010-es kiírásában
Jorge Lorenzót nagyjából összedrótozták orvosai, jelen lesz a Doha melletti ringen, teljesítményéhez azonban a sérülés és a formahanyatlás miatti hendikepet hozzá kell majd számolni, meg persze azt, hogy rettenetesen vigyázni fog magára: ‘Nem az órával harcolok, tudom, hogy nem lehetek olyan gyors, amilyen szeretnék lenni. A cél a bizalom visszanyerése lesz a motorral és a pályával’ – mondta a 22 éves spanyol.
Por Fuera messze nem lesz 100%-os formában, de tudja vállalni a katari tesztet
Rossi könyörtelen és magabiztos volt Malajziában, alighanem felesleges említeni, hogy a vb els? ereje a címvéd?, aki precízen folytatja a motor formázását. A Yamaha privát – vagy helyesebb félgyáriként említeni a Tech3-asokat? – versenyz?i is remekül muzsikáltak, velük kapcsolatban egy érdekes pletyka is napvilágot látott a holtszezonban – Edwards papáék állítólag már a tavalyi idény utolsó részében is az idénre szánt ‘depotenciált’, optimálisan fogyó és fogyasztó Yamaha-blokkokat használták… nem kis ösvényt kitaposva ezzel a márkának.
Jóféle szamarat ácsolt Bologna a két gyári srácnak: Stoner és Hayden között Sepangban sz?kült az olló – a Kölyök szerint lesz ez még jobb is
A Ducati egy nagy talány, a GP9-hez képest az új big bang er?forrás jobban kezelhet?, bár a tavalyihoz mérten kevésbé gyors. Stoner és Hayden egyaránt jól szerepeltek a Távol-Keleten, és ?szintén szólva örömteli is volna, ha a Nicky srác megérkezne az elejébe… a fogadkozás már megvan, a java azonban csak most jön.
Ha azonban a Ducatira azt mondjuk, nagy talány, ugyan milyen jelz? illene Hondáékra? A HRC bemutatta csapatát Spanyolországban, amely eseményt azonmód szabotálta is Andrea Dovizioso, mentségére legyen mondva, beteg szegény. Az RC212V-k er?s, de roppant nehezen kezelhet? motor benyomását keltették, amin igyekeznek túllépni. Nem egyszer? a helyzet. Mérnökök hada dolgozik a problémaegyüttesen, a legnagyobb felel?sség ezzel együtt is a sportolók vállán hever, hiszen az eredményekkel (negatív esetben azok hiányával) a menedzsment ?ket fogja elszámoltatni.
Férfiasodik az arcél, de Pedrosával szinte csak abban az esetben volna maradéktalanul elégedett a f?nökség, ha vb-t nyerne az aranyszárnyasoknak
Egyes nyelvek szerint a tavalyi szezonhoz képest nem javít a gárda, akkor mindenki repül, Pedró is, Dovi is. Livio Suppo, a Ducati egykori s a HRC jelenlegi csapatf?nöke szintén komoly kihívások el?tt áll, rövid s hosszú távon egyaránt. A szponzori tárgyalások folynak, a Repsol valószín?leg nem lesz képben, a spanyol olajtársaság az F1 felé veszi az irányt.
Önmagában csoda, hogy a Suzuki jelenlegi formájában még ott van a porondon. Valami mindig hiányzott eddig – de vajon meglesz-e az a plusz idén Capirexéknek?
A Suzuki hatalmas pozitív meglepetést okozott, és okozhat is még szépszámmal 2010-ben. Az elszántság minden eddiginél nagyobb Capirex részér?l, és lassan a csapattárs Bau is feln? a feladathoz. Ben Spies és Marco Simoncelli ‘mozgását’ is jó lesz figyelni: két teljesen eltér? iskola, múlt, habitus… jelenlegi tudásunk szerint Spies, az SBK regnáló világbajnoka fényesen mutatkozott be a GP-ben, és afféle ‘ötödik elemként’ megkezdte felzárkózását az érinthetetlenek kvartettjéhez. Legalábbis ezek voltak a folyamatok Sepangban. Marco pocsékul kezdte a tesztszezont, de talán éppen most leli meg a szinergiákat a San Carlo-Hondával. 2008-ban sem indított valami fényesen, aztán vb-címig vitte.
Legutóbbi hozzászólások