Mennyi polémia, szervezés, oltás és leoltás vezetett idáig… meg tudják-e csinálni vagy sem? ?szintén szólva sokan már egy lyukas garast sem tettek volna fel arra, hogy az olasz FB Corse istálló végül képes lesz kiállítani egy alakulatot a 2010-es MotoGP-szezonra. A verdikt megérkezett Franco Uncini és Oscar Gallardo ‘szövetségi inspektorok’ részér?l, akik jóváhagyták a csapat indulását az idei kiírásban.
A motor…
Valenciában a Dorna két képvisel?je három napon át vizsgálta az FB01 jel? motort, amelynek els? feladata az volt, hogy három másodpercen belül menjen a 2009-es utolsó kvalifikációs id?höz képest. A jó öreg Garry McCoy vette az akadályt, noha nincs míves elektronika a gépben, megfelel?nek mondható id?t futott (itt most tessék beérni a politikailag korrekt jelz?vel, id?eredményt nem hoztak nyilvánosságra). Ezzel a csapat már vb-indulóként folytathatja a felkészülést a jerezi etap el?tt.
…a csapat…
‘Amit ma elértünk, az egy nagyon komoly eredmény számomra és mindannyiunk számára’ – mondta az ausztrál veterán. ‘F?leg, ha belegondolunk, honnan indultunk, és hova voltunk képesek javulni. Komolyan mondom, nem vártam. Szívem szerint Katarban lennék, onnan pedig Japánba repülnék, hogy motorozhassak, de a döntés teljesen bölcs a csapat részér?l.’
…s lám, a szponzor!
A két csapattulajdonos majd’ kibújt a b?réb?l örömében: Sergio Bertocchi lelkendezve mondta, nem gondolta volna, hogy ilyen szinten tartanak a motorral. ‘Elnyertük a jogot és a lehet?séget, hogy beszálljunk a világbajnoki küzdelembe, amikor akarunk. Fejlesztenünk kell, hogy a lehet? legjobb feltételekkel mutatkozzunk be.’ Andrea Ferrari ugyancsak a fejleszt?munka fontosságát húzta alá, miközben a csapatot méltatta. A gárda a hét utolsó napjait is Valenciában tölti, ahol módjuk nyílik további kilométereket tenni a motorba.
Legutóbbi hozzászólások