Még két hete sincs, hogy bemutatkozott a Japán közönségnek a Honda CB1100, de már reszelik. Az els? átalakítás a Mugent?l, a Honda hivatalos (?) tunereit?l származik: az eredmény magával ragadóan sportos – a retro-raceresítés a motor stílusához passzolóan a régi iskola tananyagából építkezik.
A Mugen természetesen a Type II-es CB-t vette alapul – merthogy a Japán vásárlók választhatnak magas-, (Type I) vagy alacsony kormányt (Type II) a légh?téses ezeregyeshez – az alumínium(nak t?n?) mini fejidomot egy az egyben emelték át a a CB1100 koncepció változatának Customize Concept névre keresztelt átiratáról. Eddig jó.
A fejidom után a gyári CB hosszú, krómozott, 4-az-1-be kipufogórendszerét felváltó, matt feketére fújt nyitott(abb) Mugen-rendszer t?nik fel, ami igen, 4-a-2-be kialakítású! A blokkhoz és a futóm?höz nem nyúltak a szakemberek, ez egy ilyen motornál nem is lett volna életbevágó, erre a célra éppen elég a kipufogórendszer, ami sportos akusztikája mellett bizonyára néhány extra lovacskát is kiereszt odabentr?l a gyári 87 mellé. Hangpróba a videóban, lent.
A Mugen CB-jén a gyári motor krómozott els? és hátsó sárvéd?it matt fekete cseredarabok váltják, illetve ott van még a diszkrét Mugen felirattal díszített, piros varrással bolondított új, a gyárinál sokkal púposabb vég? ülés is, ami a kipufogóhoz hasonlóan rendkívül jól illeszkedik a café racer ihletettséget mutató összképbe. Apropó, az ülésb?l a Mugen vásárlói kétféle púposságút választhatnak.
A m?ért? motorosok részér?l az érdekl?dés nagyobb szinte már nem is lehetne az új CB1100 iránt, ezt példázza a Mugen munkája is, de a modell jöv?jét és európai forgalmazását érint? legfontosabb kérdés válasza egyel?re még várat magára: amellett, hogy a szimpatizánsok az els? pillanattól imádják a retró Hondát, vajon meg is akarják majd vásárolni azt?
Legutóbbi hozzászólások