Az itt szemügyre vehet? motorkerékpár az Icon Sheene nevet viseli. Gyártója, a nemrégiben alakult Nottinghamshire központú Icon Motorcycles egyszer?en csak ultrabike-nak becézi, amire a jószág +250 lóer?s végteljesítménye és százezer fontot meghaladó árcédulája miatt érzik magukat feljogosítva.
Andrew Morris brit üzletember hívta életre az Icon Sheene-t, mint „az utcai motorok netovábbját”, és mivel a jó Andrew gyermekkori kedvence a néhai kétszeres Grand Prix világbajnok Barry Sheene volt, soha nem volt kérdéses, hogy kinek szenteli majd az elkészült alkotást.
Az Icon csupán 52 darabot kíván legyártani a motorból (Sheene minden életévére egyet), amelyre természetesen a versenyz?klasszis özvegye, Stephanie, illetve suzukis ex-csapattársa és legjobb barátja, a BBC jelenlegi MotoGP kommentátora és a motor hivatalos tesztpilótája, Steve Parrish is áldását adta már.
A 32 millió forintot meghaladó (107.000 GBP) vételár apropóján Parrish a goodwoodi bemutatón csak annyit mondott: „Ha megnézitek közelebbr?l, látni fogjátok, miért kerül ennyibe.” – nézzük hát! Az Icon Sheene motorblokkja egy Suzuki GSX1400-ból származik, de a legutolsó csavarig át van építve. Nagy teherbírású kovácsolt Carillo hajtókarokat, Wiseco dugattyúkat, és egyéb nagyteljesítmény? alkatrészeket kapott a légh?téses er?forrás, egy Garrett turbófeltölt?vel kiegészülve pedig már 0,4 baros minimális tölt?nyomáson is 250 lóer?t és 180 Nm-es nyomatékot továbbít a hátsó kerékre.
Hogy ezt a temérdek energiát képes legyen hatékonyan a talajra vinni, a Sheene térhálós acélvázát a nottinghami Spondon Engineering készíti, az ehhez kapcsolódó préselt alumínium leng?villa-költeményt pedig az a Fabrication Techniques jegyzi, akik kontójára az FTR Moto2-es versenymotor is felírható, a futóm?vek a Bitubótól származtathatók.
A kerekek karbonból készülnek, a fékrendszert az ISR legfels? polcáról veszik, a tank alumínium és kézzel készül (ahogy a két darab h?t? is), de még az egyedi, rozsdamentes kipufogórendszer is brit mesteremberek keze munkáját dicséri. A motor befecskendezését és gyújtását egy Bosch Motronic elektronika kalkulálja, természetesen minden paramétere állítható, illetve a dataloggingnak köszönhet?en letölthet? és vissza is olvasható.
A m?szerfal digitális, a gyújtás kulcsmentes, az ülés alcantara és Sheene 7-es rajtszámát viseli, tehát nem egy mindennapi motorkerékpárral van dolgunk, de a kézzel kent, karbonból készül? idomzat – a [mi] ízlésünk szerint – totális kapufa. A farokidom halkopoltyúra emlékeztet? szell?z?nyílásai és a hullámolt els? sárvéd? még hagyján, de azt a ráncos, lefelé görbül? szájú fejidomot átgondolhatták volna még egyszer.
Legutóbbi hozzászólások