Hiába a pole, 2010 els? versenyén Casey Stoner csúnyán elesik, átengedve Valentino Rossinak a vezetést, a gy?zelmet és az érte járó pontmennyiséget. Jorge Lorenzo második, Andrea Dovizioso harmadik a leintésnél.
Szép verseny, ha a MotoGP elmúlt id?szakát nézzük, talán a legszebb jó ideje. Két yamahás és egy hondás a dobogón, illetve valaki, aki nagyon-nagyon bosszús… Pedrosa rajtol kiválóan, Hayden, Rossi és Stoner követik, utóbbitól paprikásabb kezdést lehetett várni, de ami késik, nem múlik. Két dolog már az els? körökben evidens: egyrészt a Hondák az egyenesben félelmetesen jók, másrészt Stoner valóban Katar hercege. És ezt meg is kívánja mutatni. Rossi kicselezi Pedrosát, akinek királysága pünkösdinek bizonyul, ám a Dottorének sem sikerül a szökés, Stoner villámként megy el. 1’55-ös körrel terrorizálja a többieket és készülhetünk az ausztrál magánakciójára.
Aztán tovább gyorsul, de a célvonalig már nem jut el a 27-es Ducati. Egy óvatlan pillanatban becsuk a motor eleje, Casey a földön, versenyének vége… és marad egy szörny? gyanú – mégpedig, hogy gyorsabban ment, mint ami a futam megnyeréséhez szükséges lett volna. Persze ezen utólag már kár lovagolni, hiszen ilyenkor a legkönnyebb okosnak lenni. Stoner egyértelm?en a mez?ny leggyorsabbja volt, kockáztatott, talán a kelleténél ezúttal többet.
Rossi ura a helyzetnek, bár Lorenzo elkezd jövögetni. Spies hatalmas versenyt fut, méltó bemutatkozó köröket látunk az amerikaitól. Doviziosóval pedig élnek a HRC-s álmok. Bár az álmoskönyv szerint messze nem tökéletes a 212, Dovi volt az egyetlen, aki pozitívan zárta az el?szezont aranszárnyas részr?l – a munka gyümölcse esetünkben a dobogó maga. Alighanem több, mint amit sok csapattag vagy szurkoló várt. Ezzel együtt is misztikus a hondások szereplése: De Puniet a Cecchinello-féle motorral veri például Pedrót a végelszámolásnál.
De Haydent is csak dicsérni lehet, sokkal érettebben versenyez, mint eddig bármikor a Ducatival: hatékonyan motorozik. Ugyanezt nem mondhatják el magukról a privátok: Espargaro illetve Kallio nem fejezik be a távot, Barbera pedig 32 másodpernyire zár az elejét?l. Beleszürkülnek a mez?nybe a suzukisok, Capirex a háromszázadik vébé-nagydíján kilencedik, Bautista a végén elesik.
Egy m?szaki érdekesség: Rossi motorjából a tiszteletkör alatt kifogyott az üzemanyag… ez jele lehet annak, hogy bár az M1 abszolút értelemben nem a leggyorsabb motor, viszont a legjobban kiaknázható. Még így, ‘leglassabbként’ is három versenyz?t adnak a hangvillások az els? ötbe, a gyári csapat pedig, ha szerencsésen is, de elfoglalja az els? két helyt. Persze lesznek még nehéz meccseik idén.
MotoGP Katari Nagydíj, végeredmény
|
|
1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 42’50.099
Alvaro BAUTISTA SPA SUZUKI 41’25.290 |
Legutóbbi hozzászólások