Idén el?ször indul a hosszú távú világbajnokság fordulóin Kispataki Viktor. Csapata a német RMT21 Racing Team törzsgyökeres résztvev?je a sorozatnak. Le Mansban a 24 óráson a nyolcadik órában kényszerültek feladni a viadalt az el?kel? 7. helyr?l. Legutóbb a spanyol fordulón bizonyíthatta tehetségét a háromszoros Alpok-Adria bajnok.
Viktor csapattársa a francia Frederic Moreira, már járt korábban az albaceti pályán, ezért csütörtökön közösen bejárták és a nyelvi nehézségek ellenére átbeszélték a legfontosabb pontokat. Már gyalogosan felt?nt Viktornak az, ami a pénteki napon bebizonyosodott: a rijekaira felettébb emlékeztet? aszfaltmin?ség? kör roppant változatos.
A pályára nem húzható rá semmilyen séma, hisz’ szinte minden kanyar más és más stílusú, a repertoárban lassú, rövid- illetve hosszú- gyors kanyar egyaránt megtalálható. Az id?mér? edzéseken a papírformának megfelel?en Moreira 1.33.945-ös idejével megel?zte Viktort, aki 1.35.025-öt futott. Így a csapat a tizenegyedik helyre kvalifikálta magát 1.34.308-as összetett id?eredménnyel, els? helyen a Suzuki Endurance Racing Team (gyári támogatású csapat) 1.32.119-el.
Papírformát felborító, unalmasnak semmiképp se mondható momentumokat hozott a verseny. A rajtot követ?en a mez?ny hátsó szektorában történt esés miatt olaj került a pályára. Az élboly megérkezésével tömeges bukás történt, több élcsapat is a sóderágyban kötött ki. Ez megnyitotta a remény kapuját a kisebb, alacsonyabb költségvetés?, nem gyári csapatok el?tt, amilyen az RMT 21 Racing Team is.
A tizenkettedik helyr?l rajtoló Frederic Moreira szerencsésen megúszta az els? köröket, a Safety Car mögött megtett id?t a negyedik helyen futotta. A biztonsági autó távozásakor megszerezte a vezet? pozíciót, melyet a kerékcsere után is meg?rzött a csapat. Viktor csapattársa körideivel szinte azonosakat futva tartotta a csapat helyezését, Moreira két óra leforgása után szintén az élen vehette át a gépet.
A csapat le Mans-i rémálma azonban itt is bekövetkezett, néhány kör után nem t?nt fel Fred a célegyenesben, majd a boxutcába érkezett meg az esés szemmel látható jeleivel. A szerel?k versenytempóban helyre tették a gépet, és Viktort küldték vissza, Moreira az ambulanciára ment fejét és hátát fájlalva.
Kispataki így rövid pihen? után újabb teli tankot motorozhatott ki, megjavítva saját legjobb köridejét 1.34-et futva. A huszonhatodik helyr?l cserére kiállva csapattársa rosszullétét realizálva a Team kiszámolta hogy további három és fél óra lefutása szükséges az értékelhet? körszám megfutásához, ami egy pilótától, azaz Viktortól, aki már több mint két órát versenyzett szinte egyhuzamban, elvárhatatlan. Így a boxajtó becsukására, azaz a verseny feladásara kényszerült a csapat.
Kispataki Viktor: „Nagyon örültem, hogy vezet? pozícióban vehettem át a gépet Fredt?l, és meg tudtam tartani az els? helyet. Nagy élmény volt egy világbajnoki futamon els? helyen motorozni majdnem egy órán keresztül. Roppant nagy pechnek tartom hogy Le Mans után ismét bukás történt a csapatban, de a vezet? helyet megtartani csak mindent beleadva lehet. A Pirelli gumik ezúttal is kit?n?en m?ködtek, remélem, hogy Magni Cours-ban a következ? 24 órás versenyen pontszerz? helyen célba érünk.
Frederic Moreira: „Nagyon sajnálom, hogy buktam, nem vagyok egy eles?s típus. Különösen fáj az, hogy az els? helyr?l kellett feladnunk a versenyt.” (Az els?dleges orvosi vizsgálatok szerint Frednek több bordája is eltört, ezért nem tudott visszaülni a motorra.)
Thomas Roth – csapatf?nök: „A verseny elején láttam a képet magamban, ahogy a Team pódiumra áll, ez lett volna az els? alkalom. A bukással ez teljesen szertefoszlott. Viktor teljesítményével elégedett vagyok, Moreiraval azonos körid?ket futott, Frediric esése utáni rövid pihen?t követ?en is stabilan jó körid?ket motorozott.”
Viktor Endurance vb-s szereplését a Takarék Bank Zrt. és a Revolution Média Kft. segítsége tette lehet?vé.
Legutóbbi hozzászólások