Egy, csak egy legény van – Jorge Lorenzónak hívják, és hazai környezetben ismét gy?zelemre viszi az M1-et. Pedrosa csak ijesztgetett, második a Hondával, Stoner pedig újra dobogón a Ducatival. A Moto2 osztályban Yuki Takahashi els? kategóriabéli sikerét könyvelheti el Lüthi és Simon el?tt – Iannone kezében volt a futam, de büntetése miatt csak a 13. helyen zárt, kett?vel Talmácsi Gábor mögött. Talma tizenkilenc helyet jön el?re rajtpozíciójához képest, ennek fényében nem olyan rossz ez a tizenegyes. Marc Marquez a 125-ben dominál, negyedik futamán eredményes sorozatban, magabiztosan vezeti az összetettet. A szabadkártyás Sebestyén Péter 23.-ként, utolsó leintettként a célban a nehéz versenyen.
Kezdjük a számokkal: a harmadik zsinórban aratott gy?zelem Lorenzo részér?l, 52 pontnyi el?ny Pedrosával, 98 egységnyi Stonerrel szemben, öt futamsiker és két második hely a szezonban. Ennél kerekebben aligha lehetne leírni Por Fuera uralmát. Persze tudjuk, mi lenne, ha – de azt is tudjuk, hogy nincs olyan a sportban, hogy ‘ha’. Amennyiben – esetleg – valakinek mégis kétsége lett volna a helyzet aggasztóan sematikus volta fel?l, nézzük meg, hol végeztek azok, akik szerettek volna Jorge el?tt zárni a katalán hétvégén, és reális esélyük is mutatkozott erre.
Ezúttal egy el?re bejelentett gy?zelemmel állunk szemben
Pedrosa megkísérelte el?adni szokásos magánszámát, a villámrajttal nem is volt semmi gond, az els? kanyarban azonban jöttek a bajok: sok lett. Stoner szépen megy, jelenlegi önmagához képest csodálatos eredményt ér el, de ahhoz er?tlen, hogy megszorítsa az éllovast. Talán egyetlenként Dovizioso verhette volna meg a hazaiak kedvencét, csakhogy pariban lenni egy dolog, a buk?térbe bucskázni meg egy másik.
Lorenzo abszolút gy?ztesként zárja az európai triplát, a többieknek nem marad más, mint bízni a jöv?ben – és minden elkiabálás nélkül, ez leginkább a jöv? idényt jelenti. Ami azért elég lesújtó a ‘pártatlan’ néz?knek, hiszen a vébé ezúttal is kevés látványossággal szolgált. A gyári yamahás a huszonöt körös verseny huszonnégy körén át vezetett, Dovi a tizennegyedik fordulóig, bukásáig tudott ott lenni a háta mögött, reményt adva egy támadásra, csatára, fináléra. Elmaradt. Nem el?ször, és valószín?leg nem is utoljára. Dani és Casey persze nagyot tekertek a helyezésekért, le a kalpaggal, de ez keveseket vigasztal.
Van miért aggódnia a Dornának a múltkori Holland Nagydíj után: a 2010-es asseni menés ugyanis minden id?k legalacsonyabb nézettség? MotoGP-je volt. Rossi kiválása finoman szólva nem tesz jót a szériának… várjuk a hivatalos számokat a katalán futamról.
Randy De Puniet leszorul a pódiumról, egyre jobb viszont a francia – ? volt az egyetlen az élen végzettek közül, aki extrakemény gumit rakatott hátulra. A húzás részben bejött, a h?n áhított dobogót azonban így sem tudta kitermelni a csapat ezúttal. Az ötödik hely egyben a hétvége meglepetése is, Alvaro Bautista a Suzukin – szezonja legszebb futamát motorozta odahaza Bau a ‘frissített’ géppel; az idéz?jel azért indokolt, mert tavalyi futóm?-alkatrészeket ültettek vissza, amelyek a jelek szerint egy klasszissal jobban muzsikálnak az újnál.
Spies hatodik, a végén megveri Capirossit, míg Hayden az Assen óta még nem teljesen gyógyult Melandrit nyomja le, de az ? hátrányuk már fél perc körüli. Aztán az alsóház: Edwards, aki árnyéka egykori önmagának, az állhatatos Kallio, a japán tesztpilóták és Dovi, aki két vigaszpontot visz haza. És kies?ként jegyzünk fel két ifjoncot, Espargarót és Simoncellit, akik mindenképpen többre számítottak. És akkor spanyol himnusz.
Barcelona, MotoGP – a végeredmény
|
|
1. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 43’22.805 |
Moto2
A nap polémiája, hogy vajh’ megérdemelte-e Andrea Iannone a boxutcán áthajtásos büntetést, avagy sem. Mert a gy?zelem csak azon múlott, vagy majdnem csak azon. A rajt után nevezett olasz, Elias és Lüthi l?nek ki. Hátuk mögött azonban közlekednek még vagy negyvenen, és persze megint nem megy minden simán: Debont üti el Di Meglio, csúnyán esik a spanyol, fejjel, nagy baleset. Sárga zászló. Néhány kanyar után a zászló hatálya alatt pedig Iannone beteszi a motort Takahashié mellé és el?z – nem veszélyesen, szinte obligát módon. Csakhogy a szabály az szabály. Andrea innent?l már szükésben van és egyértelm?en a gy?zelem felé halad. A versenybíráknak azonban van videójuk, és büntetnek is.
Jogosnak is mondható a penálé: adja át vezet? helyét (álljon vissza másodiknak). Csakhogy, ahogy sokan mások, ? sem nézi a tábláját – és megy minden tovább, egészen a ride through-ig. Ez van. Takahashi gy?z gy Lüthi és Simon el?tt, aztán a nagyon ügyes Abraham, Elias, Corsi és a Banderas-csapat reménysége, Noyes. De Angelis, aki egyel?re utolsó versenyét futja a Moto2-ben (aláírva a MotoGP-s szerz?dés), tizedik, Talma el?tt, aki nagyot küzd, de az id?mér?n sajnos túl sok minden eld?lt. A kirúgott Pasini helyén indult Teshima pedig egy pontot szerez a Motobin.
A célegyenesben aztán egy újabb dráma: Morales maximális sebesség mellett esik el, még a motor is eltalálja és noha a pályától pár centire egy rend?r rángatja, mint egy darab rongyot (érthetetlen, abszurd), a versenybírák nem szakítják meg a versenyt vörös zászlóval. Pedig ez még a megye egyben is menne. Teljes inkompetencia, ha valaki a véleményünkre kíváncsi.
Az összetettben Elias 111 ponttal vezet, Lüthi 94-gyel második, Simon 77-tel harmadiknak jön fel. Tomizawa esik és nem szerez pontot, marad 76-on. Iannone 70 egységnél jár így, szép felzárkózás után a tizenharmadik hely az övé.
Barcelona, Moto2 – a végeredmény
|
|
1. Yuki TAKAHASHI JPN TECH 3 41’42.451 |
125
Csodaszámba ment volna, ha a 125 köbcentisek újdonsült diktátora éppen sz?k pátriájában, a repsolos nagykutyák el?tt ne tudott volna nyerni. Nem fenyeget az a veszély, hogy Marqueznek sokáig kell a kétütem?ek között szerepelnie: már most kikiáltják mindennek, aminek egy ifikorú tehetséget ki lehet, aki még pezsg?t sem ihat a dobogón életkora végett. Furcsa világot élünk, a kölykök száguldozhatnak iparszer?en kett?hússzal egymástól öt centire, de pezsg?t, azt nem kapnak egy cseppet sem.
Italozásról szó sem lehet
Marquez tehát nyer és vezet a bajnokságban immár, Pol Espargaro azonban, akit Bradley Smith a befutóban ver meg, 131 pontjával mindössze egy egységnyire van lemaradva t?le. Terol nagy esélyt dob el, az utolsó körben esik ártatlan helyzetben, 118 pontja van.
Van viszont egy rekordunk: a különbség, ami a negyedik helyezett pilótát (Sandro Cortese) a gy?ztest?l elválasztja: esetünkben ez 45 másodperc, ami körönként több, mint kett? szekundum! Ez persze a bajnokság kritikája, Noaléb?l csak a spanyol élcsapatok, a Repsol, a Tuenti és az Aspar kapják meg a fejlesztéseket az RSÁ-khoz, a többiek oldják meg. Ezzel alapvet?en nem is lenne gond, de ekkora szakadék már zavarja a jó erkölcsöt. Sebestyén Peti végigmegy a versenytávon, ami nagy szó a sok áldozatot szed? 2010-es Katalán Nagydíjon, 23.-ként intik le.
Barcelona, 125 – a végeredmény (pontszerz?k)
|
|
1. Marc MARQUEZ SPA DERBI 40’46.315 … 23. Peter SEBESTYEN HUN APRILIA 42’09.743 |
Legutóbbi hozzászólások