A verseny közben megfutott leggyorsabb kör és egy harmadik végs? helyezés: a végelszámolásnál egyáltalán nem lehet azt mondani, hogy betlizett Jonathan Rea az endurance-kiránduláson, noha nem nyert. Az ezer csapást követ?en is van egy ‘bronza’ és egy pályarekord, ami legalább egy évig fennmarad és ami dokumentálja a Takahashival és Akiyoshival közösen megült FCC TSR Honda potenciálját.
A gy?zelem így egy másik hondás alakulaté: Ryuichi Kiyonari, Takaaki Nakagami és Takumi Takahashi a pilóták, a siker pedig teljesen megérdemelt az egyenletesen jó tempó és a minimálisra redukált hibamennyiség a nyolc órás viadal alatt. A Honda Harc-Pro mögött a Keihin Kohara Racing Hondáját intette le a kockás zászló, amelyen Makoto Tamada és Shinichi Itoh, két rutinos öreg róka pilótáskodott. Utóbbinak pedig ez volt az utolsó versenye, hiszen szögre akasztja a bukósisakot. Szép volt, Itoh!
Rea a leggyorsabb kör megfutása után esett el tehát, amivel nem kevés ideje ment el a csapatnak, ráadásul már azután, hogy két stop&go büntetést is összeszedtek sárga zászlónál való el?zésért. Ezzel a hibagy?jteménnyel már b?ven összejött az a két környi hátrány, ami az els?t a harmadiktól elválasztja. Vannak azonban kimondottan csalódott résztvev?k is, például a Yoshimura Suzuki színeiben indult Sakai, Aoki, Kagayama trió. Az edéseken brillírozó alakulat rossz teljesítménye legf?képpen Daisaku Sakai dupla esésének tudható be, a hátrány ehelyt négy kör.
A Honda arat Japánban és monopolizálja a dobogót, visszavágva a tavaly történtekért. Rea, az egyetlen ‘betolakodó’ az esés ellenére ámulatba ejtette a közönséget, egyedüliként tudott 2?08?705-ös kört produkálni, kivívva a suzukai pálya nagyöregjeinek tiszteletét. ‘Nehéz verseny volt, nem várt hibák hátráltattak minket, ?szintén szólva nem is vagyok túl boldog’ – nyilatkozta az északír superbike-os, aki megfogadta, visszatér még Suzukába.
Legutóbbi hozzászólások