Nem mindennapi projekt fogant meg 2007-ben, amikor Paolo Chiaia és Massimo Rizzo összetalálkoztak Marco Bellivel a daytonai short track futamon.
Azt hamar kiderítették egymásról, hogy a kicsi, sallangmentes, semmiben sem túlzó motorokat szeretik, és a legenda szerint már akkor lefektették a majdani 530-as alapjait, legalábbis fejben. 2008 telén aztán valahogy képbe került az öreg Rossi, Graziano is, hogy bekapcsolódjon az ötletbörzébe. És lett egy motor, ami el?tte nem volt.
‘Graziano egy könny? és széls?ségesen könnyen dönthet? motorról beszélt, ami a MotoGP versenyz?k ideális tréningeszköze. Én egy olyan gépben gondolkodtam, ami aszfalton és offroad körülmények között is megállja a helyét’ – írja a zaeta.it oldalon Chiaia úr, az egyik értelmi szerz?. ‘A Zaetáról beszélgettünk. És megalakult a négy romantikus motoros csapata… megszületett a Zaeta.’
Azóta gyúrták a motorkerékpárt, el?bb a rajzasztalon, aztán a m?helyben. Mára a Zaeta 530 teljesen hivatalosan kapható és forgalomba helyezhet?, két személy szállítására alkalmas motorkerékpárként – ékes példája annak, hogy milyen az, mikor egy értelmes ötletet valaki(k) alfától kezdve végigvisz(nek), következetesen, saját szervezésben – persze ideális körülmények között, tegyük hozzá.
Apró szépséghiba, hogy az ár némiképp túlzó els? hallásra: 13.500 eurót kérnek egy Zaeta 530-asért (áfásan, forgalomba helyezés díja nélkül). A váz és az idomzat fényezése tetszés szerint személyre szabható, valamint lehet választani, hogy a tisztelt ügyfél a közútiasabb vagy a versenypályásabb farokidomot részesíti-e el?nyben. Szép és egyedi a Zaeta, és igazán autentikus környezetben fotózták meg a karbi etette, egyhengeres TM blokkal szerelt, benzin nélkül 115 kilót nyomó kisördögöt.
Legutóbbi hozzászólások