A régi-új nagyf?nök, Claudio Castiglioni, aki testvérével együtt nemrég vette vissza a cég totális irányítását, folytatja a Harley-Davidson által kitaposott utat – a gazdaságilag helyreállított gyár modellfejlesztésileg az új F4-nek és a Brutalénak kezdett neki.
‘Nem igazán volt idejük, hogy kiteljesedjenek’ – mondja az amerikaiakra maestro Castiglioni. ‘A gazdasági válság feje tetejére állította a világot és a vállalatcsoportot, benyelte a Buellt és újra kellett szervezniük az egész menedzsmentet, megszorításokat hozva. Másfelé kellett irányítaniuk a figyelmet, az MV elengedése pedig ennek a következménye volt.’ CC egyébként mindvégig ott sertepertélt a m?hely körül, még a HD-korszak során is, de a márka csak mostanra, egy újabb 40 millió eurós befektetés nyomán kerül vissza a családhoz.
Almeriában az F4 ruhájába bújtatva k?rözött a kis 675. Lóg is rajta…
Az MV Agusta gusztusossá tételéhez az F3-as kódjel? motorkerékpár a zálog, úgy t?nik. Ezzel a sportolóval robbantanának Schirannában, éves szinten 10 ezres eladásokat vizionálva. Hogy honnan az optimizmus? A f?nök fegyvere az árképzés – az egyedüli tabu, ami korábban az MV-ket övezte. Presztízskategória, luxustermék, sokba kerül – így könyvelte el mindenki. Az F3 még mindig nem két fillér, de a korábbi összegekhez képest teljesen emberlépték? egy Agustáért.
Újra olasz kézen az MV: CC élete szerelme visszakerült a családhoz.
‘Ez a jöv?nk. Egy új háromhengeres, 675 köbcentis sportmotor, ami forradalmasíthatja a piacot. És a céget is. Az F4 és a Brutale ikonok, és azok is maradnak. De ha egy gördülékenyebben értékesíthet? motort szeretnénk, anélkül, hogy a min?ség alól húzzuk ki a talajt, akkor másmilyen irányba kell nyitnunk.’
De van szó egy ‘kisbrutalér?l’ is, afféle belép?motorról a nagy csupasz nyomdokain – remélhet?leg nem követik el azt az ostobaságot, hogy Brutalinának nevezik el, pedig Castiglioni els? ötlete ez volt… maestro, aludjon még erre egyet!
Legutóbbi hozzászólások