Peer Toftner, norvég egyetemista a világ els? „stílusváltó” motorkerékpárjának a megálmodója. Évekkel ezel?tt pattant ki agyából az a váz-felfüggesztés kialakítás, ami lehet?vé teszi, hogy egy alacsony cruiserb?l – némi pneumatikus segítséggel – egy magas építés? sportmotor válhasson, alig néhány pillanat alatt.
A Veon a custombike épít? európa- és világbajnokságon (AMD) debütált napokkal ezel?tt, és a Freestyle, azaz a „mindent szabad” kategóriában annak rendje és módja szerint be is zsebelte az els? helyezést – a zs?ri idén nem annyira a szépséget, sokkal inkább az innovatív megoldásokat díjazta.
Érdemes észrevenni, ahogy a V-Rod blokk szívótölcsérei alacsony üzemmódban stílusosan ‘átütik’ a tankot!
A motor elkészítését a Krugger Motorcycles tulajdonosa, maga Fred Krugger (Elm utcai lakos…), a nemzetközileg elismert motorépít? vállalta magára, ezért a babérokat is ? aratta le a viadalon, de persze Toftner ötlete is kellett a sikerhez.
A Veon alapját egy teljesen egyedi és saját készítés?, két részb?l álló acél cs?váz és a hozzá való leng?kar adja, benne egy Harley-Davidson V-Rod Evo blokkal, egyedi kipufogórendszerrel és mart kerekekkel, sportmotorhoz méltó, s?t, arról származó els? felfüggesztéssel és fékekkel.
De a poén maga a váz, természetesen: a váznyak környékén található csuklópont körül elmozdulva emelhet? illetve süllyeszthet? a motor hátulja, de úgy, hogy közben az összes, a menettulajdonságokat meghatározó vázgeometriai érték is módosul, mint az ülésmagasság (605-775 mm), a villaszög (30-23 fok), az utánfutás (120-80 mm), a tengelytáv (1610-1535 mm) és a hasmagasság (170-235 mm).
Ezek a határértékek, de a két végpont között bármilyen tetsz?leges állapotot fixálni lehet a Veonon. A motor két külön lábtartó szettel rendelkezik, az el?retolt laposat krúzoláskor-, míg a hátrahúzott magasat sport üzemmódban ildomos használatba venni lábainkkal, a kormány persze marad lapos, csak míg alacsonyban kvázi dragbarként, addig a magas állásban csutkakormányként hivatkozunk rá.
Az átalakuláshoz csupán öt másodpercre van szüksége a Veonnak, és kéretik kapaszkodni, akár menet közben is kedvünkre variálhatjuk a stílust és a geometriát. Egyel?re csak ez a néhány, nem túl jó min?ség? fotóval rendelkezünk a Veonról, de Kruggerék állítólag már egy bemutatóvideó leforgatásán fáradoznak, úgyhogy nemsokára él?ben is be fogjuk nektek mutatni a Veont.
Legutóbbi hozzászólások