EST. 2002

Üt?képes lesz a 2011-es Yamaha is

A Cseh Nagydíj után még maradtak egy napot a MotoGP csapatok Brnóban, ám az id?járás nem hagyta ?ket dolgozni. Kigurult a garázsból a Yamaha és a Honda jöv? évi fegyvere is, de nem ez volt a nagy durranás Csehországban: úgy t?nik keser? szájízzel mond egymásnak búcsút Rossi és a Yamaha.

Mióta hivatalos a kenyértörés, mintha megváltozott volna az a fene nagy lojalitás, amivel a hangvillások viseltetnek megváltójuk iránt. Kezd?dött a hiszti a 2011-es prototípus megtagadásával, ami valljuk be logikus lépésnek t?nik a gyár részér?l. Igen ám, de egyre többen sutyorogják a paddockban, hogy Dottore valenciai bemutatkozását mégis megtorpedózzák az iwatai irodából.

A versenyz?kkel kötött kontraktusok naptári évig szólnak, ugye ezt minden MotoGP-ben jártas rajongó, néz?, sportszeret? tudja, általában azonban már az utolsó futam leintésének másnapján megtörténik az üléspróba, ha egy versenyz? csapatot vált. Eddig csak Valentino Rossinak kellett otthon malmoznia az új évig, 2003-ban, amikor megtörtént a gyorsasági motoros világbajnokság új érájának legnagyobb átigazolása.


Valentino Rossi

Vajon kíváncsiak még a véleményére?

A jelek szerint a történet megismétli önmagát, hiszen külföldi hírforrásokra alapozva e sorokat, valószín?síthet?en megint lesz pár üres hónapja Rossinak új kedvese kipróbálásáig. Ezt támaszthatja alá a kilencszeres világbajnok kirohanása a tesztelést követ?en.

“Nem kaptam lehet?séget, hogy az új Öhlins futóm?vet kipróbálhassam, ami felbosszantott, hiszen még nyolc futam van vissza az idei szezonból, én pedig 110%-ot szeretnék nyújtani. Ezt várnám a csapatomtól is, de úgy látszik nem kapom meg a megfelel? támogatást a szezon hátralév? részére. ?k azt mondják, hogy csak a 2011-es motorban debütál majd az újítás, de nem tudom eldönteni, hogy ez valóban így lesz-e” – fakadt ki Rossi, tegyük hozzá: jogosan.


Ducati Corse

Nagy a titkolózás a Ducati boxban. Talán nem csak a villa volt új a motoron.

Valentino egyébként újabb részleteket árult az átigazolásával kapcsolatban, amib?l kiderül, hogy bizony, már a szezon elején pettingeltek egy szépet a Ducatival, és els?sorban a Yamahán belül bekövetkez? személyi változások miatt dobbantott.

“Legalább már nem nyaggat azzal az olasz média, hogy miért nem szerz?dök már hozzájuk.” – veszi viccesre a figurát Rossi. “A szezon elején gondoltam el?ször az együttm?ködésre, amikor leültem velük tárgyalni. Hogy mégis miért döntöttem így? Sokan mondják, hogy a pénz motivál. Ez nem igaz, annyit kapok a Ducatitól is, mint amennyit a Yamaha ajánlott. Nagy változások lesznek a Yamahánál, ezért váltottam. Masao Furusawa az év végén nyugdíjba vonul, nélküle azért más lenne a helyzetem a csapatban. Meg itt van ez a sok tehetséges fiatal, Spies és Lorenzo. Nagyon gyorsak, fiatalabbak, övüké a jöv?. Ezért néztem új kihívások felé.”


Jorge Lorenzo

Fekete arany: Még semmi sincs az M1-es karbon idomán és még kérdéses, hogy milyen lesz a végleges 2011-es dizájn.

A jelek szerint igaza van Rossinak, a Yamahánál új szelek fújdogálnak, itt van az új tyúk, ami ontja magából az aranytojásokat, és az er?sen kezdetleges jöv? évi vassal sem lassult fikarcnyit se. Jorge Lorenzo durván elverte a mez?nyt, még ha egy ilyen gyakorláson nem is feltétlenül az id?eredmények a legfontosabbak. Pedrosa vasárnapi pole idejénél két és fél tizeddel ment jobbat, ami bíztató jel a jöv?re nézve.

“Új er?forrást próbálgattunk, ami összességében er?sebb a mostaninál, és meggy?z?bb a kigyorsításoknál. Emellett egy 2011-es korai prototípust is teszteltünk. A váz még nem teljesen kiforrott, szóval nem tudok még állást foglalni, hogy miben jobb vagy gyengébb az el?djénél.” – mondta sz?kszavúan Lorenzo.


Repsol Honda

Oda nem ill? alkotóelemek a Honda bal oldalán. RC212V a bukfenc után.

Megkérdezték ?t az ÜGY-r?l is, erre csupán ennyi volt a válasza: “Ez egy nagyon nagy hír, érdekes lesz a következ? év, annyi szent. Ben jó srácnak t?nik és egyúttal üt?képes versenyz? is, ez plusz motivációt jelent számomra a következ? szezonban.”

Ben valóban jó srác, de még nem képes versenyre kelni a spanyollal. Becsületére válljon, minden t?le telhet?t megtesz, ez azonban még nem az a fázis, amikor ?rid?ket várnának t?le. Egyel?re ez meg is látszott a teljesítményén, neki még össze kell érnie az új vassal. “Hogy ?szinte legyek, nem igazán vagyok megelégedve a tapasztaltakkal. Összességében azonban jó nap volt, nem az id?eredmények hajszolása volt a cél, sokkal inkább az adatgy?jtés.” – így a texasi.


Ben Spies

Ebb?l a szögb?l jobban látható az új vas.

Stoner ennél messzebbre ment, egyenesen id?pocsékolásnak nevezte a tesztet: “Új villákat vettetünk be, ám az es? nem hagyott minket dolgozni vele. Annyit elmondhatok, hogy pozitív volt számomra az a pár kör, amit teljesíthettem vele, de ezt éreztem a szezon el?tt is, aztán minden el?jel nélkül elestem. Egyel?re még nem tudom megmondani, mekkora lesz számunkra a fejl?dés, ahhoz még adatokat kéne gy?jteni, a csomag maradt olyan, amilyen eddig. Sok értelme nem volt, hogy itt maradtunk.”

A Honda garázsban a hátsó tapadás tökéletesítésére fókuszáltak és Pedrosa is ment pár kört az új Öhlins villával meg a 2011-es prototípussal, amíg talpon volt. A kis spanyol ebédid? el?tt nem sokkal fektette fényes oldalára a Repsol RC212V-t, kisebb mellkasi zúzódásokat szerezvén. Silverstone óta el?ször ült nyeregbe Aoyama, és Sylvian Guintoli is ment párt kör Alvaro Bautista Suzukijával. Most, hogy Capirossi dobbantott a babakékt?l a Pramac Ducatihoz, elképzelhet?, hogy visszatapsolják a franciát a GP-be. Randy De Puniet igazoltan maradt távol a tesztt?l, neki az orvosánál volt jelenése a futamot követ?en.

Id?eredmények

1. Jorge Lorenzo ESP Fiat Yamaha Team 1’56,269 (44 kör)
2. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1’56,844 (37 kör)
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 1’56,944 (6 kör)
4. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1’57,129 (50 kör)
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 1’57,424 (28 kör)
6. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech3 1’57,512 (41 kör)
7. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech3 1’57,575 (42 kör)
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1’57,691 (48 kör)
9. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1’57,700 (51 kör)
10. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1’57,991 (38 kör)
11. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 1’58,017 (47 kör)
12. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini 1’58,07 (42 kör)
13. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1’58,091 (35 kör)
14. Aleix Espargaro ESP Pramac Racing 1’58,612 (53 kör)
15. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP 1’58.830 (46 laps)
16. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1’58,926 (62 kör)
17. Alvaro Bautista** ESP Rizla Suzuki MotoGP 1’59,454 (30 kör)

**Sylvain Guintolival megosztva köröztek a motorral.

2010 Cseh Nagydíj

Pole pozíció:
Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1’56,508

Versenyben futott leggyorsabb kör:
Jorge Lorenzo ESP Fiat Yamaha 1’57,524

forrás: crash.net

ugrás fel