Lorenzo, Elias és Marquez, három spanyol versenyz? uralja a három gyorsasági világbajnoki kategóriát, ki több (s?t szinte behozhatatlan), ki visszafogottabb, de még mindig elég magabiztos el?nnyel. A szezonból azonban még elég sok hátravan, és ugyan Lorenzo címvesztése már csodaszámba menne, a Moto2-ben és a 125-ben még jöhet átrendez?dés b?ven, ha valaki elkapja a fonalat.
Szóval hölgyek s urak, eljött az ideje az ébredésnek. Itt már könnyen megnyúlhatnak a pontkülönbségek olyanra, amivel – például a MotoGP esetében – a bajnokság kvázi eld?ltnek lenne nyilvánítható. Esetünkben egy Lorenzo-siker alighanem sorsdönt? volna, de az exnyalókásnak lényegében az is elég, ha a dobogóra áll. Persze meccs közben ? ritkán elégszik meg ennyivel, idén meg pláne. Szóval a nyárnak utóját éljük, Rossi a Ducatihoz megy, tudjuk: figyelmünket ismét a pálya irányába fordíthatjuk. Brno után Indianapolis a helyszín, hogy aztán füzérszer? láncolatként jöjjön a többi 2010-es futam.
A tavalyi futam egyik…
Nagyon nehéz ?szintén lelkesedni idén a királykategóriáért. Pont. Durva csillagegyüttállás hat az ezpeletai MotoGP-re: a totális létbizonytalanságban kezdett, majd befejezett kritikus 2009-es évadban a dzsípi megindult a lejt?n, és 2010 minden bizonnyal a gödör alja. Ha nem, akkor óriási bajban van a vébé. A kevés induló, az egyre laposabb versenyek (néhány üdít? kivételt?l eltekintve persze), a motoros ágazatot és a médiát egyaránt, globálisan sújtó válság után jött Rossi balesete odahaza, a Mugellón – innent?l kezdve pedig tényleg nem csoda, ha varázsukat veszítik a dolgok.
Amúgy is mindenki 2011-r?l beszél, a paddock, a sajtó – a sorozat promotere és a különféle döntéshozó és döntést nem hozó testületek meg egyenesen 2012-r?l. Az új szabályozás hozta ezres MotoGP-r?l, vagy Moto1-r?l, ami már most hidegháborús helyzetet eredményezett a másik aszfaltos világsorozattal, a Superbike-kal. Ennek ellenére és ezzel együtt érdemes megadni az indianapolisi rundnak azt az esélyt, amit egyébként minden nagydíjnak. Innent?l, novemberig. Merthogy a vébé még nem d?lt el. Csak majdnem.
…és egy másik kulcsmomentuma.
235 pont szemben 158-cal, a Pedrosa által szerzettekkel. Hét megnyert futam az eddig lemotorozott tízb?l. Ja, és három második hely. ‘Kellett’ ehhez Rossi sérülése, igen, de Lorenzo azért elég rendesen formában van, bizonyos tekintetben az ? külön személyes drámája, hogy ilyen simán jutott behozhatatlan fórhoz a címvéd? csapattárs Dottoréval szemben.
Pedrosa néha párbajra tudta vinni a dolgot, de itt a Honda-faktorról is meg kell emlékezni azért: az idei RCV jobbára nem bizonyult alkalmas eszköznek Pedróval a nyeregben, hogy tartani lehessen a Por Fuera-i csapásszámot. Becsúsztak hibák is pilótai oldalról, és a másik hondás Dovi, meg a Casey srác is eléggé hektikusak. Nincs mese: Rossi, bár már a balesetét hozó Olasz GP-t egy gy?zelemmel várta szemben Lorenzo kett?jével, sokkal komolyabb rivális lehetett volna a versenyfutásban. Ebben a forgatókönyvben már csak mellékszerep jut neki, persze ha valaki, akkor a Doki ki képes lépni bármikor a rivaldafénybe… kérdés, hogy a pályán mit kockáztat be sérülten, ducatis kontraktussal a zsebében.
Monsieur Elbowz hétvégéje lehet a mostani.
Mivel a helyszín Indy, nagy figyelem övezi az amerikaiakat: Ben Spies és Nicky Hayden is kivághatják a rezet otthon, reális esélyük lehet akár a futamgy?zelemre is, mi több, ?k lehetnek egy jó meccs letéteményesei (Edwards papa mostanában kicsit lement a térképr?l, de persze ? is odacsaphat). Jöv?re Lorenzo Spiesszel, Hayden pedig Rossival lesz egy csapatban, ehhez azonban hivatalos bejelentések még hiányoznak. Valószín?leg már nem sokáig.
A Moto2-ben is spanyol vezet persze, a helyzet viszont egészen más, mint a MotoGP-ben, már csak a létszámból fakadóan is. 161-106 az állás Elias és Iannone közt – tetemesnek mondható ez is. A svájci Lüthi 99, Simon 88, a szezon egyértelm? meglepetés-embere, Tomizawa pedig 82 egységen áll a tabellán. Egyértelm?, hogy Toni felfelé lóg ki ebb?l a mez?nyb?l, nem csoda, hisz számára afféle menedék volt a Moto2 osztály, miután elbizonytalanodtak dolgai a királykategóriában – ahol nyert is futamot. Most azzal a Fabrizio Cecchini vezette együttessel megy, amelynek tagjai egyt?l egyig hozták magukkal a MotoGP rutinját, ráadásul a Hondához több szállal köt?d? Moriwaki maga is versenyeztetett egy kevéssé szerencsés prototípust a GP-ben 2004 és 2005 között.
Ezt szeretnénk sokat látni, Gabi!
Talmácsi Gábor is nagyot megy azért, szégyenkeznie egy pillanatig sem kell a Moto2-ben. Brnóban, nem el?ször az évad során nagyot rajtolva jött fel az elejébe és ragadt meg ott. Apropó, Brno: a cseh hétvégén több blokk elfüstölt, emiatt az er?forrásokat menedzsel? GeoTechnology vizsgálat alá került. Ez önmagában persze semmit nem jelent, de egy említést megér a hatszázas Honda-motor szakmai vizsgálatának elindítása, mint mellékszál. Talán hallunk még a történetr?l. Indianapolisban 34-es rajtszámmal ott lesz Nicky tesója, Roger Hayden is, méghozzá a Kevin Schwantz kapitányolta (Moriwakizó) csapatban.
A 125 az az osztály, ahol a legkiélezettebb a pontszámbéli csata: Nico Terol Brnóban nagyon megvert mindenkit, miután ki kényszerült hagyni a német versenyhétvégét a Katalán Nagydíj végjátékában elszenvedett balesete miatt. Méltóképpen tért vissza a hasonló folytatás reményében, második helyen áll 143 ponttal a 166 egységgel listavezet? Marc Marquez mögött. Ez nem olyan eget ver? különbség azért, akár egy forduló alatt ledolgozható hátrány. Ráadásul egy harmadik spanyol fenegyerek, Pol Espargaro is ott van az elszámolásban, 151 ponttal. Fejlesztések már nem nagyon érkeznek a nyolcadliterbe, és emiatt – no meg a magyar érdekeltség teljes megsz?nése miatt – az osztály fénye kissé megkopott, de ett?l a srácok még ellesznek egymással Indianapolistól Valenciáig.
Legutóbbi hozzászólások