EST. 2002

H?ség Indianapolisban

MotoGP

Ha a hétközi beharangozóban azt kérdeztük volt, részben költ?ileg, hogy meg lehet-e fogni Lorenzót, nos akkor válaszoljuk meg a kérdést: meg. Már a szombati Spies-pole is nagyon gyanús volt, vasárnapra pedig Dani Pedrosa lépett el? nyer?emberré – a HRC kis spanyolja nagy szökésben szerezte meg a Hondának az els? indanapolisi sikert, nem mellesleg pedig Brno után ismét hispán mesterhármasnak döröghetett a taps – 125, Moto2, MotoGP, megint mindent vittek a spanyolok.

A hazaiak – 67 ezren tekintették meg a helyszínen a futamot – természetesen a 11-es rajtszámú Yamahát álmodták a dobogó tetejére. Spies, akivel a gyári csapat a hétvégén be is jelentette szerz?dését. Jól is indul, de Pedrosa ellentmondást nem t?r?en verekszi át magát az akadályokon, mígnem oda nem ér a második helyre, és akkor, a nyolcadik körben már a világ összes rózsafüzére sem segítene a boxban szurkoló Spies mamának. Ugyanebben a körben esik Stoner – nem az ? szezonja…

Az elmúlt napokban-hetekben bizonyos sajtótermékek már elkezdtek cikkezni valamiféle Rossi-krízisr?l… elképeszt?, hogy a kitalálás- és belemagyarázás-alapú bulvármédia mire nem képes vetemedni. Tény, hogy Rossi nem sziporkázik úgy, mint legszebb pillanataiban, de hát egyrészt sérült, másrészt hülye lenne többet kockáztatni, mint amennyit feltétlenül kell. Hattal a vége el?tt azért szépen el?zte Doviziosót és el is kezdte zavarni Lorenzót – sokan szeretnének maguknak ilyen krízist.

Lorenzo dobogós, harmadik, egyébként jegyezzük meg gyorsan, ez számára az idény eddigi legrosszabb helyezése. Ez már akkor a Lorenzo-krízis? Az összetettben 251 pontja van, szemben Pedrosa 183-ával. Különösebben merengeni senkinek sem lesz ideje, a zárás után egyb?l pakolás és irány megint Európa – egy hét múlva már Misanóban hirdetünk gy?zteseket.

Moto2

Borzasztó h?ségben, 34 és fél fokos leveg?-, 54 fokos aszfalth?mérséklet mellett indították el a Moto2 indianapolisi futamát, hogy aztán egy dupla baleset miatt még az els? körben le is intsék piros zászlóval. A négy bukó motoros egyike Talmácsi Gábor volt, aki vissza tudott érni a boxba, ahol a Speed Up csapat szerel?i versenyzésre kész állapotba hozták a sportszert, így Gabesz ott lehetett az új rajtnál. Nem úgy a japánok favoritja, Tomizawa, aki kezét fájlalta és nem vállalta a küzdelmet, így nulla ponttal volt kénytelen elhagyni Amerikát. Simone Corsi a boxból rajtolt, a zs?ri pedig a tévés igények miatt 17 körös új versenytávot hirdetett meg az eredetileg tervezett 26 helyett.

Nicky öccse, Roger Lee Hayden nem ért be a boxutcába a leintést követ? öt percen belül, így elvileg a kizárás sorsára kellett volna, hogy jusson, ám nyilván a hazai pályára való tekintettel a versenybírák megkegyelmeztek neki – igaz, nem járt sok sikerrel, 17. lett a végelszámolásnál a Moriwakival. Az új rajtot követ?en Toni Elias állt az élre és imponáló magabiztossággal tartotta meg, majd szerezte vissza Julian Simontól az els? pozíciót. Simon tizenhárom körrel a kockás zászló el?tt el?zött, és hét fordulón át vezetett, amikor is a negyven fokos lázzal motorozó (!) Elias könny?szerrel lépte át a futamgy?zelemért. A harmadik helyen Scott Redding zárt, akinek ez volt els? dobogója a Moto2-ben. Figyelemreméltó Jason Di Salvo produkciója, aki AMÁ-sként rendelkezik némi helyismerettel Indianapolisban, és ezt kamatoztatta is: Talmácsi mögött, kilencedikként intették le.

Talma nagyot ment, Lüthit el?zve ötödik, s?t egy rövid ideig negyedik is volt. Aztán Iannone és Corsi tempója soknak bizonyult, a nyolcadik helyig csorgott vissza a 15. helyr?l rajtolt magyar motoros, ami az edzést, az extrém körülményeket és a rémálomszer? kezdést – lényegében egy naked bike-kal gurult a boxba az elején – figyelembe véve f?hajtást érdemel. Az összetettben Toni Elias lépett egy újabbat a vb felé, 186 ponttal vezet a 119 pontos Iannone és a 108-108 egységet szerzett Lüthi és Simon el?tt.

125

Már néhány kanyar után nagyon simának t?nt a történet: Marc Marquez hetedik idei pole pozíciójából l?tt ki és magabiztosan vezetett. De aztán jött az a bizonyos valami, ami mindig megtörténhet, pláne Indianapolisban: a hatos kanyar huplijai megtréfálták szegény Marcot, a nyolcadik körben ott esett el, ahol még sokan mások is rajta kívül.

A vezetést Nico Terol veszi át, aki Barcelonában megsérült, a Sachsenringet kihagyta, aztán Brnóban leiskolázta a mez?nyt. Nico két éve éppen ezen a pályán szerezte meg els? gy?zelmét, így jó emlékeket ?riz Indy-r?l – most pedig az ismétlés nagyon kell, hiszen a vb-cím az egyetlen elfogadható eredmény számára. El is nyúlik a többiekt?l, Cortese, a kalábriai német követi tisztes távolból, meg Pol Espargaro, akiket a gyorsan kopó gumik hátráltatnak. Jól megy Smith is, de elesik és kiszáll a harcból.

Terol magányosan vezet és megszerzi a gy?zelmet – ez a kategóriában, zsinórban aratott huszadik spanyol siker. De, láss csodát, Nico így sem veszi át a vezetést a 125-ben, mert Marc Marquez a 14. helyr?l egészen az ötödikig hozza fel a motort, a végén még egy sikánt is átvág, de okosan elengedi a többieket, így el?nyt nem szerezvén a versenybírák szemet húnynak. 177 pontja van, Terolnak 168, Espargarónak 167 – lesz itt nemulass!

Indianapolis, eredmények

MotoGP, végeredmény

1. Dani PEDROSA SPA HONDA 47’31.615
2. Ben SPIES USA YAMAHA 47’35.190
3. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 47’38.427
4. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 47’44.248
5. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 47’53.500
6. Nicky HAYDEN USA DUCATI 48’06.753
7. Marco SIMONCELLI ITA HONDA 48’08.355
8. Alvaro BAUTISTA SPA SUZUKI 48’08.440
9. Aleix ESPARGARO SPA DUCATI 48’16.520
10. Hector BARBERA SPA DUCATI 48’22.983
11. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 48’27.001
12. Hiroshi AOYAMA JPN HONDA 48’29.518
13. Randy DE PUNIET FRA HONDA 48’35.754


Kiestek

Mika KALLIO FIN DUCATI 30’57.694
Colin EDWARDS USA YAMAHA 30’09.466
Casey STONER AUS DUCATI 12’01.423
Marco MELANDRI ITA HONDA 3’31.585

Moto2, végeredmény

1. Toni ELIAS SPA MORIWAKI 30’27.480
2. Julian SIMON SPA SUTER 30’27.885
3. Scott REDDING GBR SUTER 30’31.707
4. Andrea IANNONE ITA SPEED UP 30’33.458
5. Simone CORSI ITA MOTOBI 30’34.538
6. Sergio GADEA SPA PONS KALEX 30’36.912
7. Thomas LUTHI SWI MORIWAKI 30’37.295
8. Gabor TALMACSI HUN SPEED UP 30’37.621
9. Jason DI SALVO USA FTR 30’45.044
10. Anthony WEST AUS MZ-RE HONDA 30’45.072
11. Dominique AEGERTER SWI SUTER 30’45.098
12. Mike DI MEGLIO FRA SUTER 30’48.007
13. Claudio CORTI ITA SUTER 30’53.488
14. Axel PONS SPA PONS KALEX 30’55.833
15. Yonny HERNANDEZ COL BQR-MOTO2 30’57.960
16. Alex BALDOLINI ITA I.C.P. 30’58.018
17. Roger Lee HAYDEN USA MORIWAKI 30’59.340
18. Valentin DEBISE FRA ADV 30’59.735
19. Kenny NOYES USA PROMOHARRIS 30’59.980
20. Lukas PESEK CZE MORIWAKI 31’00.009
21. Robertino PIETRI VEN SUTER 31’12.049
22. Joan OLIVE SPA PROMOHARRIS 31’12.436
23. Arne TODE GER SUTER 31’20.473
24. Yannick GUERRA SPA MORIWAKI 31’24.961
25. Roberto ROLFO ITA SUTER 31’43.884
26. Yuki TAKAHASHI JPN TECH 3 31’00.519


Kiestek

Mashel AL NAIMI QAT BQR-MOTO2 22’46.844
Jules CLUZEL FRA SUTER 20’57.399
Ratthapark WILAIROT THA BIMOTA 14’30.238
Raffaele DE ROSA ITA TECH 3 12’31.460
Stefan BRADL GER SUTER 9’54.467
Ricard CARDUS SPA BIMOTA 3’50.502
Yusuke TESHIMA JPN MOTOBI 3’50.524
Hector FAUBEL SPA SUTER 1’53.275
Alex DEBON SPA FTR 1’58.102
Vladimir IVANOV UKR MORIWAKI 1’58.152
Shoya TOMIZAWA JPN SUTER
Michael RANSEDER AUT SUTER

125, végeredmény (a pontszerz?k)

1. Nicolas TEROL SPA APRILIA 42’19.223
2. Sandro CORTESE GER DERBI 42’24.218
3. Pol ESPARGARO SPA DERBI 42’30.079
4. Efren VAZQUEZ SPA DERBI 42’34.625
5. Esteve RABAT SPA APRILIA 42’39.135
6. Danny WEBB GBR APRILIA 42’39.316
7. Randy KRUMMENACHE SWI APRILIA 42’39.925
8. Alberto MONCAYO SPA APRILIA 42’46.020
9. Jonas FOLGER GER APRILIA 42’46.889
10. Marc MARQUEZ SPA DERBI 42’59.063
11. Jasper IWEMA NED APRILIA 43’05.376
12. Luis SALOM SPA APRILIA 43’11.779
13. Johann ZARCO FRA APRILIA 43’13.577
14. Jakub KORNFEIL CZE APRILIA 43’13.625
15. Lorenzo SAVADORI ITA APRILIA 43’26.431

ugrás fel