Engedtessék meg nekünk egy pillanatra, hogy a kett? (avagy három) kerek?ek helyett ezúttal egy négy végtagon támaszkodó járm?vet mutassunk be! De a téma nem is annyira motor-idegen, mint amilyennek talán hangzik, ugyanis a Spartan V hátuljában (vagy közepében?) egy Ducati blokk dübörög.
A Spartan Motor Company-t egy ausztrál testvérpár alapította, els? motorkerékpárblokk által hajtott homokfutó buggy-jukat 1983-ban készítették el, az évek alatt meglehet?sen magas szintre fejl?dött hobbijukat azóta is ?zik.
Legújabb kreálmányuk ez a piros, lapos valami, egy Ducati 1198S motorblokkot használó pályaautó, a Spartan V roadster. Autójuk nevét kedvenc filmjük, a spártai harcosok bátorságát példázó „300” alapján választották.
De a 300 máshol is visszaköszön a Spartanon: maga a szerkezet csupán háromszáz kilós, köszönhet?en az extrakönny? térhálós váznak (350 Mpa-s DOM acélcs?b?l, ha érdekel valakit…) és a karbonból gyártott karosszériaelemeknek, illetve a legyártott darabszám is ennyi lesz, 300. Érdekl?dni és netán foglalást leadni a enquiries@spartan-v.com email címen érdemes, gyorsan.
A 170 lóer?s er?forráshoz nem (nagyon) nyúlnak a beépítés során, a gyári 170 lóer? az extrakönny? felépítményt három másodpercnél is kevesebb id? alatt gyorsítja 100 km/h-s sebességre, melyben persze segítségére van a Ducati gyári, hatsebességes szekvenciális váltója is. A végsebesség – áttételt?l függ?en – akár 280 km/h is lehet a gyártó szerint.
A féker?r?l négy darab, 300 mm-es tárcsákba kapaszkodó, könnyített, négydugattyús Wilwood féknyereg gondoskodik, a kerekek 17 colosak, a gumik 205/45-17-es méret?ek – a menetteljesítmények tükrében talán keskenynek t?nnek, de hát a súly miatt, ugye, nincs szükség méregdrága, széles tappancsokra a Spartan V-n.
Az autó 90.000 ausztrál dollárba, mai árfolyamon átszámítva 18,3 millió forintba kerül, ami menetteljesítményeihez viszonyítva igazán barátinak tekinthet?, f?leg akinek egy Ducati-hangon megszólaló pályaautó jelenti vágyai netovábbját.
További érdekességek és képek a www.spartan-v.com oldalon.
Legutóbbi hozzászólások