Nagy-nagy meglepetésre hozta ki az ezerkettes Dorsodurót az Aprilia, és els?re bizony nehezen vehet? észre eltérés a 750-est?l. Mi több, olyannyira nagy a hasonlóság, hogy ezt akár már hibaként is felróhatnánk, de persze nem tesszük, hiszen a háromnegyed literes Dorso is gyönyör?.
Meg aztán ez legyen a legnagyobb problémánk: ha abból indulunk ki, hogyan bír menni a 750-es, igazi parádéra lehet készülni az 1200-as változat részér?l.
Hogy az Aprilia dolgozik a nagyobb blokkon, nem volt titok, azonban a legtöbben tán úgy vélték, hogy els?ként a Shiveren debütál majd az új kéthengeres. Nos, a megtiszteltetés a házi ‘maximotardot’ érte, ami ezúttal még maxibb lett.
A sajtónak való bemutatást is rajtaütésszer?en hajtotta végre a menedzsment, párhuzamosan a Milánó történelmi belvárosában átadott ‘Corner Gruppo Piaggio’ nev? hely avatóünnepségével, melyen maga Colaninno elnök is részt vett. Különösebb m?szaki fejtegetésekbe nem mentek bele, a kibocsátott sajtóanyag sem kimondottan szószátyár, de minden fontos információ benne van.
A blokk kivitelezése hasonló a 750-eséhez, 130 lóer?s kéthengeres (8.700 percenkénti fordulaton), 115 Nm-es nyomatékkal (7.200-on), három választható féle gyújtástérképpel. Ha volt is, aki a háromnegyedes Dorsodurót esetleg elmarasztalta a szegmensbéli nagyobb társakhoz képest a valamivel halványabb teljesítmény miatt, most vélhet?en senki nem fogalmaz meg kritikát e téren. Ez ugyanis lóer?rekordnak számít a nagymotardok mez?nyében, ráadásul az ugyancsak frissen bemutatott ATC (Aprilia Traction Control) és egy kétcsatornás ABS tartják kordában a nyers er?t.
A futóm? lényegében változatlan, közelr?l jól látszik, hogy a felfüggesztések teljes mértékben állíthatóak, a rugóstag és a 43 mm szárátmér?j? felfordított teleszkópvilla is Sachs-termék. A fékeket a Brembo szállítja, változás, hogy a tárcsák nem hullámosak többé, hanem hagyományos, 320 mm átmér?j? alkatrészek.
Edzett szem kell a 750-est?l való megkülönböztetéshez, de azért vannak árulkodó jegyek: a fejidom másmilyen (a kis plexi izé), és a kipufogó is eltér? (két, meglehet?sen terjedelmes dob került az egy darab, kett?s kivezetés? helyére), a gyári adatlap szerint három literrel b?vült a tanktérfogat (így 15 l), ami kell is.
Legutóbbi hozzászólások