EST. 2002

A Yamaha szondákat dobott be Kölnben


Két koncepciómotor volt a figyelem középpontjában az Intermot Yamaha standján. A tényleg szép és klassz 2011-es robogóknak és az új ?rületnek, az elektromos EC-03-nak nem sok esélye volt mellettük. Két „please do not touch” táblás m?tárgy, két olyan, egyetlen példányban létez? motorkerékpár, ami csak azért van, hogy ti kimondjátok róla véleményeteket.

Egy gyári Super Ténéré oldalidomán, ha megfigyeltétek, ott egy apró First Edition felirat. Vajon mit akart ezzel üzenni a Yamaha? Talán hogy lesz bel?le második, harmadik, és még ki tudja hány újabb edisön? Minden kétséget kizáróan így van. A következ? pedig talán éppen egy olyan, kvázi Dakarra felkészített változat lesz, mint a Worldcrosser koncepció.

A kérdés, hogy nektek, nyájas közönség, tetszik-e? Mert ha ez a koncepció sikert arat, akkor könnyen lehet, hogy röpke egy év múlva már a sorozatgyártott változat pislog majd vissza projektoros gülüszemeivel valamelyik világexpó emelvényér?l. Nem is kéne hozzá sok.

Csak egy egyszemélyes rali nyereg, kiegészítve egy méretes – és milyen ízléses! – kiegészít? üzemanyagtartállyal, egy guszta b?r szerszámossal, össz-Öhlins futóm?vel, egy masszív blokkvéd?vel kevlár er?sítés? karbonból, egy kardánvéd? lemezzel, rácsos h?t?takaró oldalidomokkal, szintén karbonból, és végül de nem utolsó sorban bütykös krosszgumikkal. Ennyivel több egy Worldcrosser egy Super Ténérénél, a fényezett szélvéd? mögötti Trippy II GPS és SP Electronics kiegészít? kütyü és a kormányra pakolt plusz néhány kezel?gomb már csak hab a tortán.

Szóval szabad véleményt alkotni! A törzsgyökeres ténéréseket valószín?leg nem lesz nehéz meggy?zni, és mi tagadás, akár kezdhették volna egy ilyen különleges, bevezet? kiadással is ezt az egész új Super Ténéré-történetet tavaly, a modellcsaládot övez? mítosznak nem tett volna rosszat. De még nem kés?, kell nekünk a Dakar verzió, mint Second Edition, már a fényezett küll?k miatt megérné!

A másik Yamaha-koncepcióra – ha nem muszáj – nem fecsérelnénk túl sok szót: képzeljetek el egy bivalyb?rbe bújtatott új VMAX-ot és már meg is van. A nem mechanikus részeket a Hermes munkatársai kiváló min?ség? b?rrel vonták be. Szagolgatni és tapogatni biztos jó…

Kattintsatok végig a galérián és kezdjetek el elmélkedni: kell VMAX b?rrel áthúzva? Gyors elmefuttatás lesz.

ugrás fel