EST. 2002

Ez már tényleg Ready to Race: KTM RC8R Track

Tisztelt motoros társaink, egy sokkoló hírt kell közölnünk veletek. Illetve két sokkoló hírt. Az egyik, hogy eddig vakok és süketek voltunk, naivak és hiszékenyek, ez pedig az els? számú sokkoló hírb?l következik: a KTM hazudott nekünk!

Rezzenéstelen arccal állítottak valótlant oly sok éven át a mattighofeniek, pontosan azóta, hogy a cég a Ready to Race szlogent elkezdte használni. Mert nem, utcai motorjaik sosem voltak versenyre készek – bezzeg a most bemutatott RC8R Track! Az már az. De még mennyire, hogy az!

Félretéve a szörnyen er?ltetett viccet: az Intermot KTM standján a Duke 125 mellett még két új motor állt a f?helyen, két V2-es, ahogy arról még az expó megnyitója el?tt hírt adtunk. Az egyik a 990 SM-T átfényezett és ABS-szel feleszerelt 2011-es változata volt (bemutató hamarosan), a másik az RC8R versenypálya-változata, a találó nev? Track.

Egyre több sportmotor-tulajdonos használja kizárólag pálya nyíltnapokon és különböz? versenyeken a motorját – vette észre a KTM – sok vas élete során egyszer sem érintkezik közúti aszfalttal, maximum az utánfutó, amin húzzák. Ezért kezdett el a KTM is vérbeli versenymotort árulni, nem sokkal az Aprilia hasonló lépése után.

A Track, de ezt nevéb?l kitalálhattátok, az RC8R-en alapul, ami eleve az LC8-as er?forrást használó superbike legmagasabb felszereltség? változata, ezt a KTM Racing Departmentje, azok, akik az IDM-versenymotorokért is felel?sek, még tovább tuningolja, de szigorúan a szabályok szerint: a Track teljesen megfelel az FIM Superstock el?írásainak. Lássuk, mi van benne!

Az ezerkettes V-kettes er?forráshoz nem nagyon nyúltak: egy vékonyabb hengerfejtömítéssel a s?rítési arányon javítottak csak valamelyest, ennyiben merül ki a blokkon belüli változtatások felsorolása. A magasabb s?rítés mellé aztán egy Race injektor-térképet, egy Race leveg?sz?r?t és egy Akrapovic Evo4-es fulltitán verseny kipufogórendszert rendelnek hozzá, így lett a végeredmény kereken 180 lóer?.

A WP futóm?vet is Racing jelz?vel illeti a kölni sajtóanyag, de hogy ez jelent-e változást egy RC8R-hez képest, nem tudjuk, ahogy hivatalos súly és nyomatékadatokat sem adtak meg a Trackhez, de elvégre ez is egy a KTM krosszmotorjaihoz hasonló termék – csak nem terepre – és azoknak sem ismerjük soha a teljesítményadatait, legalábbis hivatalosan nem.

A Trackséghez a fenti blokktuningol felül jár még jó pár nyalánkság: gyorsváltó-elektronika, Racing kábelköteg (tehát még ha akarnánk sem fogjuk tudni lámpákkal felszerelni a Tracket), állítható verseny lábtartókonzolok, verseny (felhajlós) fék és kuplungkarok, verseny ülés, Racing fékbetétek, 520-as versenylánc alumínium hátsó lánckerékkel, verseny benzinbetölt? nyílás, hátsóállvány, teljes bukógomba szett, és persze a könny?, kent, fehér-narancsra fényezett versenyidomok.

A fenti alkatrészek egyébként – ha valakinek van már RC8-asa – mind megtalálhatóak a KTM PowerParts katalógusában, kivéve talán a 17 collos slick versenygumikat. Jöv? év elején kezdik meg a Track forgalmazását, valószín?síthet?en egy az RC8R-éhez közeli vételáron.

ugrás fel