Cal Crutchlow, az SBK volt, a MotoGP jöv?beli fenegyereke Japánban tesztelte az M1-es Yamahát, de sajnálatára nem éppen ideális körülmények között. Egy felh? beúszott a pálya fölé, és a Calnek rendelt két nap alatt el sem mozdult onnan. Crutchlowról mintát vett a Yamaha az iwatai f?hadiszálláson, rászabták a motort, amivel aztán a boxba vonulhatott.
‘Az els? napon csak tíz teljes kört tudtam menni, egyes kanyarokban állt a víz a pályán’ – mondta a sportoló. ‘A kevés száraz részen tökéletes volt a tapadás, és a szimplán nedves aszfalton is stabilnak éreztem a motort. Nagyon masszív, nagyon merev és elképeszt? a kanyarsebessége.’
‘A második nap is csupa tócsa volt a pálya, de legalább elállt az es?. A nap viszont nem sütött ki, és a két szem motor, ami körözött, nem tudta felszárítani a borítást. Teljesen leéltem egy szett es?gumit, a hátsó már olyan volt a végén, mint egy slick, de még harminc kör után is stabil volt a Yamaha. Az elektronika nagyon fejlett, a Bridgestone-okkal pedig hihetetleneket lehet dönteni még ilyen körülmények között is.’
‘Persze idegesít?, hogy nem mehettem szárazon, de amit két es?napból ki lehetett hozni, azt kihoztuk. Jól éreztem magam és jól szórakoztam, ez pedig fontos. A szárazon majd egy másik motorral fogok megismerkedni, ebben biztos vagyok, mint ahogy abban is, hogy rengeteget kell tanulnom’ – hölgyeim és uraim, Cal Crutchlow megérkezett a MotoGP-be és szívvel-lélekkel teszi a dolgát. Az SBK-ból emigrált motorosok sorsa felemás, voltak, akik remekül felvették a ritmust és meghatározó szerepl?ivé lettek a prototípus-vébének, sokaknak azonban pokoljárás lett az élete. Valami azt súgja, hogy Crutchlow inkább az els? csoportba tartozik.
Legutóbbi hozzászólások