Loris Capirossi ott lesz Estorilban a hétvégén rendezend? Portugál GP-n, jelentette az olasz versenyz? menedzsmentje, noha a Suzuki harci oroszlánja a Malajziában jobb lábát törte.
A sepangi szabadedzésen elszenvedett csúnya balesetet követ?en Capirex azonmód Európába repült, ahol megkezdte rehabilitációját a komplex sérülésb?l. Az orvostudomány ma már itt tart, nehéz helyzete ellenére sikerült versenykész állapotba hozni a sportolót az évad utolsó két megmérettetésére.
Capirossi: törött lábbal és keszty?s kézzel?
„Borzasztó érzés volt ráébredni, hogy eltörött a lábam, de ez nem akadályoz meg abban, hogy elinduljak a futamon. Az ausztráliai hétvégén már jól voltam, s?t sokkal jobban elememben vagyok a nyeregben, mint ha sétálnom kell. Az izmaim is rendbe jöttek, alig várom már, hogy motorozhassak és megszolgáljak a csapatomnak a türelemért, amivel felém viseltettek, meg az egész éves munkáért. A három ázsiai felvonás rettenetesen sikerült számunkra, így van mit törleszteni. A Suzuki és a gárda mellettem álltak, és én szeretném kimutatni a hálámat azzal, hogy mindent beleadva versenyzem.” – mondta Loris.
De lesz egy másik nagy visszatér?je is Estorilnak: Carlos Checa, aki a Superbike-ban, az Althea Ducati színeiben csinálta végig a szezont, most ismét egykori sikerei helyszínén tündökölhet, méghozzá Mika Kallio helyetteseként. Az elny?hetetlen spanyol harmadik lett az SBK összettjében a privát 1198-cal, és három esztend? után indul ismét a MotoGP-ben, 38 évesen. Másfél évtizede már, hogy elindult els? vb-futamán, most a Pramac D’Antin Ducati Desmosedicijén villanthat ismét.
Checa rajtra kész…
„Köszönöm szépen a Pramac Racingnek, hogy belém helyezték bizalmukat, ez egy kimondhatatlanul nagy ajándék számomra. Csodaszép emlékeket ?rzök a MotoGP-r?l, bár tudom, hogy sok minden változott, de a lényeg maradt ugyanaz. Tudom, hogy vérmes reményeket nem táplálhatok, mert a GP10 egy teljesen más motor, mint amivel egész évben mentem, de jól ismerem az ellenfeleimet és mindent megteszek, hogy a lehet?ségekhez mérten megálljam a helyem.” – latolgatott Carlos.
A Moto2-ben Talmácsi Gáborunk motorja még kérdéses, de nagyon. Az aragoni dobogót ünnepl? ominózus boxutca-esést követ? három nagydíjon (Japán, Malajzia és Ausztrália) Gábor el?z? eredményeihez képest kvázi sehol sem volt, legjobb eredménye is csak egy 18. ausztrál helyezés volt. Gáborék a motor vázára gyanakodnak, megrepedhetett, mondják, de látható sérülés hiányában a csapat eddig nem cserélt vázat.
Talmácsi számára az utolsó három verseny ‘katasztrofális’ volt.
„Katasztrofális a helyzet!” – nyilatkozta az ausztrál forduló után Talma. „Az aragoni dobogó után gondolni sem mertem volna, hogy ilyen folytatás vár ránk, azóta egyszer?en bármit változtattunk a motoron nem lett jobb. Folyamatosan azon agyalok, hogy vajon mi lehet a gond a géppel, mert hogy valami komoly gond van, az biztos. Eddig bármilyen is volt a beállítás, képes voltam hozzátenni a tudásomat, tapasztalatomat és bejöttem az els? 10-be.”
„A verseny követ?en volt egy csapatmeeting, ahol felvetettük, hogy szükség lenne egy plusz futóm?-mérnökre er?sítésként, mert egy helyben toporgunk. Illetve felvet?dött az is, hogy miután elestem a boxutcában a váz nem került kicserélésre, mert a mérnökeim úgy ítélték meg, hogy nem sérült meg annyira, hogy szükség lenne erre a lépésre. Én viszont nem tudok már másra gondolni, minthogy innen eredhet minden problémánk forrása, így a következ? versenyre kértük a váz cserét. Bármi történjen a két hátralév? versenyen, én nem adom fel és hiszek abban, hogy lesz megoldás.”
Azóta Talmácsiék a MAMI szakért?ivel is értekeztek, hátha nekik sikerül rájönniük a probléma forrására. Gábor leírta a Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola tanárainak a tüneteket, melyeket motorozás közben tapasztalt, a „szakik” egyöntet? véleménye alapján Gábor sejtése lehet a bajok forrása, egy sérült váz könnyen okozhatta a Talma által elmondott problémákat. Portugáliában és az utolsó, valenciai megmérettetésen egy új váz segítségével remélhet?leg a régi Talmát láthatjuk majd.
Legutóbbi hozzászólások