A Yamaha a Ténéré családnevet a kisköbcentis kategóriákban is be kívánja vezetni, ezt vetíti el?re a Braziliában a napokban bemutatott új XTZ250 Ténéré.
A kis-Ténéré egy légh?téses, egyhengeres, 250 köbcentis er?forrással rendelkezik. A brazil változat névleges teljesítménye 21 LE, ami az európai 125-ösök 15 lóerejéhez képest is visszafogottnak nevezhet?, reméljük, mire (ha) a Ténéré 250 átér az öreg kontinensre, némileg megszaporodik odabent a ménes.
A modern benyomást kelt?, a nagytestvérek formai megoldásaira emlékeztet?, tipikusan ténérés idomok alatt egy dupla bölcs?vázat találunk acélból, ami a relatív hosszú rugóutakkal rendelkez? (220/200 mm elöl/hátul) rugózó elemekkel együtt még könnyed terepezésre is alkalmassá teszi a mini-Ténérét.
Els?dleges feladata azonban – ahogy a túraendúróknak általában – a (némileg) burkolt utak meghódítása lesz, ebben tulajdonosának a ránézésre igencsak kényelmesnek t?n? nyereg lesz segítségére. Az XTZ250 Ténéré jelenleg 12.900 brazil reálos, azaz átszámolva hozzávet?leg 1,5 millió forintos áron szerepel a tengerentúli árlistákban.
Egyes vélemények éppen a viszonylag magas ár miatt tartják valószín?tlennek, hogy a Ténéré 250-et Európában is bevezesse a Yamaha, de mi azért bizakodunk: éppen itt az id?, hogy a 125-ösöket a nagyobb, 4-500 köbcenti feletti motorokkal összeköt? 250-es kategória kiszakadjon az elmúlt jó néhány évben jellemz? mostohagyermek-sorsa fogságából, és így ismét változatossá válhasson ez a piaci szegmens is. Ténéré 250, Európában a helyed! Hogy jön-e, az a jöv? heti EICMÁ-n kiderül.
Legutóbbi hozzászólások