A vörös-fekete kivitelhez már volt szerencsénk a gyári teaseren, a vöröshez szürke szárnyacskákkal még nem. Nagy titkok nincsenek már Diavel-fronton, az új Ducati vonalai most azonban végre hivatalos valójukban tárulhattak a nyilvánosság elé a milánói sajtóbemutatón, a motorok pedig a standokon pompáznak és várják a közönség ítéletét.
Klikk a képre, Ducati Diavel galéria nyílik!
210 kilogramm a száraz tömeg, 162 LE a legnagyobb teljesítmény, 127 Nm a nyomaték maximuma, ezek a Borgo Panigalei kéthengeres ördögfajzat f?számai, melyekkel felvértezve újra kívánja értelmezni a cruiser kategória határait. A 11°-os Testastretta motorblokk az utolsó Multsitrada 1200-ról származik, egy kicsit persze felpaprikázták az alkalom kedvéért.
Elektronikában (a Multistradához hasonlóan) különösen fejlett, ahogyan azt sejteni lehetett: megkapta az ABS-t, a Ducati Traction Controlt (DTC) és a Riding Mode rendszert, azaz választhatunk Sport, Touring és Urban injektortérképek között, és akárcsak a Multistrada, ilyenkor a Diavel is mindent állít. Egészen 100 lóer?ig tud visszagyengülni Urbanban, és a TC érzékenysége is itt a leger?sebb, és szintén az üzemmód szerint változik.
A hátsó kapaszkodó és a hátsó lábtartó is rejtett, a gyári üléstakaróval együtt tökéletes az együlésesség illúziója.
Futóm? terén egy szép nagy, 50 mm szárátmér?j? Marzocchi villát kell megemlíteni elöl, ami persze mindenhogyan állítható és 28°-os villaszöget, illetve 130 mm-es utánfutást hoz létre. Abszolút emberlépték? értékek ezek, f?leg ha utcai motorról beszélünk, de egy cruiserhez képest hegyes ez a villa nagyon, a Ducati, úgy t?nik, komolyan gondolja amikor a Diavel sportos kezelhet?ségér?l regél. A hátsó, szintén teljesen állítható Sachs rugóstagot a blokk alá vízszintesen rejtették el.
El?l egy emberlépték? 120/70-17 gumírozást találunk, hátul azonban egy tankszer?, elképeszt? 240/45-17-est! Hogy egy ekkora úthengeren miként lehet majd befordítani a Diavelt, azt még nem tudjuk, mindenesetre a sajtóanyag külön kitért rá, hogy igenis, még ezzel az úthengerrel is jól fordul a motor – vagy éppen hogy amiatt. A Diavelhez ugyanis egy speciális új gumit voltak kénytelenek kifejleszteni a Pirellivel közösen; az eleje magától értet?d? volt, de a 240/45-17-es hátulja már korántsem. A kétkomponenses (középen kemény, szélén puha) guminak nem csak az összetétele speciális, de felépítése is: a Ducati szerint nagyrészt a Pierlli új gumijának, különleges profiljának köszönhet? a Diavel fordulékonysága.
Ducati Diavel Carbon: szénszálas m?anyag, kovácsolt kerekek, egy diszkrét Carbon felirat, és egy némileg magasabb vételár.
A fékek természetesen a Brembótól vannak, monoblokkok és radiálisak is, elöl egy 320-as tárcsapárt fognak – éppenséggel ez sem egy tipikus cruiser fékrendszere. A Diavelb?l készül egy Carbon változat is (akárcsak a Yamaha VMAX-b?l), mely alapjait tekintve ugyanaz, ámde a névadó, nemes matériából található rajta egy kevéske, illetve az exkluzív, kovácsolt Marchesini felni különbözteti meg az alap Diavelt?l. A Diavel Carbon három kilóval könnyebb a nem-carbonnál, 207 kilós szárazon.
A Ducati nem mindenben borította fel a cruiserépítés íratlan szabályait: egy kis kiegészít? m?szert tettek a tankra (akárcsak a Yamaha VMAX-on). A kormánnyal együtt forduló f? egérmozi lényegében egy megszokott Ducati superbike m?szerfal a fordulatszámmal, sebességgel, vízh?fokkal és egyebekkel, a tankra tett kiegészít? kijelz?n pedig a Riding Mode-ot választhatjuk ki, mutatja a megtehet? kilométereket, fogyasztásunkat, valamint a Traction Control er?sségét és a sebességi fokozatot is többek között, kvázi mint egy board computer.
A Ducati Milanóban bemutatta a Monster 1100 EVO-t is, amely száz lóer?s kivitelben és egy teljesen új, kicsit diaveles kipufogóval áll a rivaldafénybe. Új a nyereg, a kormány feljebb került két centivel, és egy soha nem látott felszereltséget kap – a Ducati Safety Pack (DSP) tartalmazza az ABS-t és a legutolsó generációs, négy fokozatú DTC-t.
Legutóbbi hozzászólások