Ha az alabamai Birminghamben székel? Motus Motorcycles-nél a munka ütemét nem lassítják – és miért tennék? – akkor fogják tudni tartani ígéretüket: jöv?re bemutatják a sorozatgyártású Motus MST-01-et!
A pár évvel ezel?tt még csak baráti társaságként összejáró alapítók az amerikai sporttúrázó els? skiccét egy kocsmai szalvétára firkantották le (komolyabb információkat a motorról ez év januárjában közöltünk), múlt hónapban pedig már bent volt a saját tervezés? króm-molibdén cs?vázban a Pratt & Miller Engineering által tervezett és a Katech által épített V4-es. Haladnak a srácok, még a végén tényleg motorkerékpár-gyártó lesz bel?lük!
Az er?forrást szándékosan egy tipikus amcsi V8 lekicsinyített, picit modernizált változataként álmodták meg – lásd pl. tolórudas vezérlés – mert ha már saját blokkot konstruálnak, nem akarták túlbonyolítani. Egy olyan motort akartak, ami amellett, hogy teljesítményben felveszi a versenyt a konkurenciával, sokkal egyszer?bb azoknál, akár otthon is szerelhet?.
Az MST-01 hosszanti V4-es, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses motorblokkja 1645 köbcentib?l 140 lóer?t fog leadni, de a KMV4 GDI nev? er?forrást az MST-R-ben, a (most már tudjuk azt is, hogy) 2012-ben bemutatandó sportosabb Motus változatban 160-egynéhány lóer?sre is felhúzhatják majd.
A Motus Facebook oldalán két héttel ezel?tt jelentek meg a lenti fotók: a prototípus lassan saját kerekeire áll. A váz és a leng?kar térhálós cs?szerkezetét érdemes meggusztálni, valódi mesterm?nek t?nnek (annak ellenére, hogy ez a legegyszer?bb és legolcsóbb vázkonstrukció, dehát egy ilyen kis gyártónál…), valamint a fotókról az is kiderül, hogy az el? szériás motorokra Öhlins futóm? és Two Brothers kipufogó fog kerülni.
Képek a Motus MST-01 prototípusról:
Célegyenesben: a blokk már bent van a vázban.
A szerkezet Cr-Mo ötvözet acélcsövekb?l áll, és milyen szép – Amerikában hegeszteni mindig is tudtak. (Itt még nem Öhlinsszel)
Motus logós Two Brothers kipufogó: ?k lesznek a gyári beszállítók?
Lábnál meglep?en keskeny lesz a váz, karbont pedig nem csak a V4-es blokkon fognak sokat használni.
Hídszerkezet-szer? szép leng?kar, lefelé fordított lánchúzó excenterrel – a Kawa ZZR üdvözletét küldi!
A készül? idomzatból is megmutattak ennyit.
A szépen csillogó CNC-mart dekli csak a prototípus kiváltsága.
A Motus KMV4 GDI: egy mini fél-V8.
Legutóbbi hozzászólások