Pár hónappal ezel?tt adott el?ször hírt magáról Daniele Sabatini és maroknyi csapata, akik Nembo Motociclettévé összeállva egy nagyon új oldalról közelítenek a motorkerékpár gyártás felé. Most bemutatott prototípusuk, a letaglózó Super 32, benne a Rovescio, avagy Fonák névre hallgató er?forrással, feje tetejére állítja az eddigi konvenciókat, a szó legszorosabb értelmében.
Három sorba rendezett henger, SOHC vezérlés, hengerenként két szelep, lég-olaj h?tés jellemzik egyrészr?l, eddig, mondhatnánk, semmi extra, habár a háromhengereseket az egyszerre pörg?s és nyomatékos Triumph-ok óta áldjuk és szeretjük, úgyhogy ez már egy piros pont a Nembónak. Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy a motor fejjel lefelé áll: felül találjuk a f?tengely, a hengerek pedig lefelé, a föld felé fordulva állnak – illetve pont hogy lógnak.
160 és 250 lóer? között választhatjuk meg a Super 32 Rovescio teljesítményét, a sorhármas er?leadása és egyenletes járása leny?göz? – állítják konstrukt?rei. Ígérik, a befejezett motoron sem lesz ennél sokkal több idomzat.
A miértre a válasz egyszer?: a motorblokk nehéz, forgómozgást végz? alkatrészeit, mint a f?tengely, a váltó és a kuplung, az egyesített tömegközépponthoz minél közelebb kívánták elhelyezni, hogy ezek giroszkóp hatása a lehet? legkevésbé befolyásolja a motor kezelhet?ségét. Hogy a f?tengely milyen irányba forog, azt sajnos nem tudjuk, merthogy ugye ezzel is lehet trükközni, és számít is, lásd Yamaha M1.
Sabatiniék a ránézésre elég batár blokkot eddig három különböz? henger?rtartalomban (a 77 mm-es löket mellett 100-, 103 és 107,5 mm-es furattal, ami 1814, 1925, illetve 2097 köbcentiket adott ki) tesztelték a dynón. Az 1.8-as 160 lóer?t és 162 Nm-t-, a 2.0-ás 200 LE-t és 186 Nm-t-, míg az eddigi legnagyobb, 2.1-es változat nem kevesebb, mint 250 lóer?t és 245 Nm nyomatékot adott le. Egy, a mérlegen csupán 85 kilót nyomó er?forrástól igazán leny?göz? adatok! A furat/löket arányból adódó érdekesség továbbá, hogy a legnagyobb forog a legtöbbet: a 2097 köbcentis változat határértéke 9000 ford./perc.
A sok CNC-mart alkatrész, a meglep?en könny? blokk és a karbon leng?kar (!) miatt a Nembo csupán 160 kilón mérlegel szárazon.
A blokk tehervisel? elem, s?t mivel a strukturálisan er?sebbik fele, vagyis „az alja” néz fölfelé, a Nembo Super 32 is a legújabb, a Ducati Desmosedici RR által bevezetett (és várhatóan a 1098 utódja által is megörökölt) váz-trendet követi, ami mell?zi a klasszikus, a kormányt a leng?karral összeköt? vázszerkezetet, helyette két különálló, kisebb segédváz fogja oda a blokkhoz a motor elejét és hátulját.
A Nembo lényegében már elkészült, mindene m?ködik, már csak a végs? simítások vannak hátra (lámpák, duda, tükrök, és még néhány egyéb apróság), hogy összeálljon a két eddig legyártott prototípus, melyek kivitelt?l függ?en csupán 140-155 kilót nyomnak majd, azt mondják. A jelenlegi, 670 mm hosszú karbon leng?villával a tengelytáv is csupán 1450 mm.
A szintén szénszálas er?sítés? m?anyagból készült tank-ülés borítás alatt találjuk az alumínium benzintankot és a száraz karter olajtartályát.
A Horex VR6 után egy újabb üde és meglep?en m?köd?képes, s?t kifejezetten el?nyös tulajdonságokkal rendelkez? csodabogár állt kerekekre, de hogy a német motor 22.000 eurós árához képest az olasz különlegesség mit kóstál majd, azt talán még maguk Sabatiniék sem tudják, mindenesetre megrendeléseket már felvesznek. Az igyekezet, hogy valami újat alkossanak dicséretes, és úgy t?nik a végeredmény is igencsak jóra sikeredett. Türelmetlenül várjuk a további fejleményeket!
Legutóbbi hozzászólások