Magyarországon nem túl elterjedt a Yamaha Rhino. Túl kevés a tehet?s mez?gazdász, a vadászok a dzsipekre esküsznek, d?néink pedig nincsenek – a hortobágyi szél által összefújt homokbucka nem számít – ezért igény sincs túl sok a Rhino szer? négykerek?ekre idehaza: ha veszünk, akkor inkább a hagyományos, motorkormányos quad-szer? quadokat választjuk. Bezzeg Amerikában aztán zabálják a Rhinókat, egy egész tisztességes tuningipar is kifejl?dött már köréjük.
A kaliforniai Race Proven Motors jegyzi az R1-blokkal hajtott Yamaha munkaquadot, bár a cég inkább a gyorsulók köré épül: a turbó kitek, a mart alu alkatrészek, meg a komplett blokkátépítések, amiket a Race Proven Motorsnál csinálnak, leginkább a gyorsulási versenyek megszállottjait célozzák. Nemrég azonban megjelentek a d?nemobilokhoz ajánlott alkatrészek is a repertoárban.
Ezeknek pedig kell a hírverés, a píár, legkönnyebben valami egyedi ?rülettel kelthet? fel a nép figyelme: építettek hát egy 180 lóer?s Rhinót, és kész. A sornégyes R1 blokknak nem volt nehéz helyet találni, a plató adta magát. Persze trágyát így nehezen fognak vele mozgatni, az alulemez-benzintank elvesz minden helyet, még szerencse, hogy a Rhino-féleségeket a tulajdonosok többsége nem rendeltetésszer?en, munkára használja, hanem homokd?néken néhány sörrel a szervezetében kergeti a másik hasonló ?rültet.
Az R1-Rhinóban a sportmotor-er?forrás miatt persze le kell mondanunk a gyári Ultramatic váltóról felez?stül, hátramenetestül, és az On-Command kapcsolható összkerékhajtás is oda, de a Rhino 686 köbös széria er?forrásának teljesítményét potom 150 lóval megfejel? R1-blokk talán megér ennyit. Vagy a videók láttán ti nem így gondoljátok?
Race Proven Motors R1-Rhino utcai teszt
…és d?neteszt:
Nem rossz, nem rossz, de teperhetne jobban is, a nagy kasztninak hallhatóan túl sz?k az R1-váltó kiosztása. Na majd talán a jelenleg még készül?ban lév? új Rhinónak nem lesz ilyen baja. Turbós Hayabusa blokk kerül bele…
Legutóbbi hozzászólások