Az alábbi videón magát a jöv?t hallhatjátok, a MotoGP 125-ös géposztályát két év múlva leváltó Moto3-as kategória els? képvisel?jét, amit szerényen az új etalonnak, az „új versenystandardnak” nevezett el a Honda. Vaskalapos grand prix drukkerként fülünk nincs elragadtatva.
Új szelek által gerjesztett hullámok mossák már a gyorsasági motoros világbajnokság partjait, megmutatta magát az els? Moto3-as – lásd a lenti hivatalos HRC-videót! De megnézhettük bármennyiszer, a verdikt mindig ugyanaz lett: a legkisebb dzsípíkategória két év múlva megsz?nik szerethet?nek lenni, legalábbis a hanghatások tekintetében.
Valahogy se a GP500-MotoGP-, se a GP250-Moto2 átállás nem volt akkora visszalépés akusztikai szempontból, mint amilyen a Moto3 bevezetése lesz a GP125 kárára, már amennyire az a HRC által tegnap közzétett NRS250-videóból sejthet?. A Moto2-t csúfolhatjuk a drága supersport Hondák kategóriájának, attól még jól szól az a negyvenvalahány sornégy egy rajtrácson, a MotoGP négyütem? szörnyetegei pedig egyenesen istenien tudnak röfögni, mellettük szinte nem is hiányzik a kétütem? 500. De a Honda Moto3-asának, bármennyire is szeretnénk, nincs jó hangja.
Ez a tónus egy MX2 versenynek jól áll, de ott teljesen máshogy bánnak a negyedliteres négyütem?ekkel, a koncert is teljesen más lesz ett?l, valahogy lüktet?bb, ráadásul az ugratások a beleinkig hatoló dübögésével egészül ki az. Bezzeg a versenypályán húzatott negyedliteres négyütem?t?l csak egy er?tlen, túlcsillapított dobozhang telik ki.
Honda NRS250
Mindez persze végeredményében lényegtelen, hiszen a kocka el van vetve, a kicsik is 4T-vé változnak a MotoGP-ben 2012-t?l, de a Moto2-vel ellentétben a Moto3-ban nem lesz kötelez? az egyenblokk. Mindenki a maga legjobb tudása szerint építhet majd versenymotort, a sokszín?ség tehát – f?leg az elmúlt Aprilia-évtized után – akár gyönyörködtet? is lehet, f?leg ha a Hondán kívül más is ráharap a dologra.
Egyedi, külön a grand prix-re kifejlesztett blokkot azonban nem mindenki fog tudni megengedni magának (a Bakker egy Suzuki RMZ250 krosszmotor blokkját használta fel Moto3 prototípusának elkészítésénél – lent), de talán a Hondán kívül lesz még mersze, és f?leg pénze másnak is belevágni a kétütem? 125-ösök költségeinek – elvileg – töredékébe kerül? 250-es négyütem?ekbe.
Bakker RMZ250R
Az ‘olcsóságot’ elvileg a Moto3 technikai szabályzata garantálja, ami többek között 14.000-es fordulatszámcsúcsot, henger alakú, max. 81 mm furatú egyhengeres, 12.000 eurónál nem drágább blokkot ír el?, amit – ahogy arról már korábban szóltunk – egyen gyújtáselektronika vezérel majd.
Legutóbbi hozzászólások