2011 a Laverda éve lesz: a márkanév jogtulajdonosa, az Apriliát és Moto Guzzit is jegyz? Piaggio Group állítólag már javában fejleszti a legújabb típus(oka)t, de ezúttal a privát szektor gyorsabb volt. A tipikus narancssárga színben pompázó motorok rajongói az anyacégt?l függetlenül az Eicmán mutatták be saját, nem hivatalos Laverdájukat.
A Breganze Italian Motorcycles egy fiatal cég, alig három állandó tagot számlálnak, a Laverda iránti szeretetük azonban végtelen – így alakulhatott úgy, hogy saját szakállukra felélesztették a legendát, megalkották a Breganze SF750-et. A „kvázi Laverda” prototípusának ?sbemutatója az idei milánói Eicmára volt tehet?, a sorozatgyártott modellek pedig jöv? január végén, a Veronában megrendezett Motor Bike Expo 2011-en debütálnak a tervek szerint.
Az olasz Laverda fórumokon összever?dött maroknyi csapat évi 40-50 darab Breganze SF750 legyártását tervezi, a motorok árát a 20.000 eurós határvonal környékére l?tték be. Az ár a felszereltségt?l és a vev? egyéni kívánságaitól függ?en természetesen változhat, mégsem t?nik túlontúl elrugaszkodottnak, f?leg egy ilyen kézzel, egyedi megrendelésre készül?, kisszériás motor esetében – de persze nem is kevés.
Breganze SF750 – régi Laverda blokk új köntösben, egy olasz sufniból. Még garanciát is vállalnak rá!
A Breganze SF750 a Laverda legutóbbi, 2003-ig gyártott, 747 köbcentis, DOHC vezérlés? soros kéthengeres er?forrására épül, ami a néhai utolsó Laverdákban, úgymint a 750S-ben, a Ghostban, a Strike-ban és a Formula modellekben is szolgálatot teljesített.
A már igencsak korosnak és – mondjuk ki! – elavultnak tekinthet? eredeti blokkokat a Breganze egy új Weber Marelli benzinbefecskendez? felszerelésével hozza Euro3-as szintre, azonban az eredeti változat 90-92 lóerejéb?l a modernizáló beavatkozás után csak 85 marad, és a newtonméterek száma is 75-ig esik vissza 82-r?l. Ezt cseppet sem szégyelli a kis olasz manufaktúra, f?leg mivel ígéretük szerint némi finomhangolással könnyedén 100 lóer?ig emelhet? a sorkettes teljesítménye.
A térhálós vázat és a leng?kart CrMo4-es ötvözetb?l készítik, a kerekeket, futóm?vet és a fékeket küls?s beszállítók polcairól szerzik be, úgymint a hátsó Öhlins rugóstagokat, vagy a hullámostárcsás, radiálisnyerges Galfer fékrendszert, elöl 320-as tárcsákkal. Az idomokat a Breganze f?hadiszállásához közeli dizájner és kivitelez? cég, a Cinciotta „állja”, minden mást pedig a kipufogórendszerért is felel?s Free Spirits m?hellyel készíttetnek el, a végtermék száraz tömege hozzávet?legesen 170 kg lesz.
Lám, a vak szerelem mire nem teszi képessé az embert, akár fél tucat lelkes amat?r is képes lesz általa legendás olasz motorkerékpárok újragyártására. Aki egy ízig-vérig Laverdára vágyik, keresve se találhatna autentikusabbat az SF750-nél, amire a Breganze – lásd, milyen komolyan gondolják – még két éves garanciát is vállal.
De hogy az igazi, nagyszériás modellek milyenek lesznek, arról egyel?re csupán találgathatunk. Több mint valószín?, hogy a 2003-as SFC1000 tanulmányhoz hasonlóan a jöv? ?szre várt friss Laverdák is Aprilia blokkokon alapulnak majd, a 2006-os Laverda Lynx prototípus láttán mi egy Ducati Monster stílusú, de annál némileg sportosabb, netán az SF750-hez hasonlóan café racer jelleg? Laverdát várunk a Piaggiótól, amit az Aprilia Dorsodurók 750-es és 1200-as er?forrásai mozgatnának.
A fenti elképzelés már csak azért is valószín?, mert a Piaggio csoport kínálatában sportos csupasz csak az Aprilia Shiver van, amit még temérdek jóindulattal sem nevezhetünk egy piaci bombasikernek, azaz nem lenne probléma, ha egy házon belüli új, friss, izgalmas Laverda vev?ket csalogatna el el?le. Emlékezzünk, a pénzügyeken felül a Laverda SFC1000-projekt leállításának is az Aprilia RSV1000 volt az egyik f? oka: féltették a Mille eladásait.
Legutóbbi hozzászólások