A KTM gyorsasági versenyrészlege számára hosszúra nyúlt a tavalyi évad: alig két hete még javában tesztelték Moto3-as prototípusukat a télen is kellemes id?járást nyújtó spanyol Cartagena versenypályán, a tesztpilóta a fiatal ex-gp versenyz?, Michael „Michi” Ranseder volt.
A kétnapos tesztre a KTM egy egyedi motort készített: a Rookies Cupból jól ismert, de a grand prix porondon már évek óta nem bevetett GP125-ös KTM vázban egy 350 SX-F krosszmotor er?forrását használtak adatgy?jtésre. Az így felhalmozott telemetriai adatok alapján határozzák meg az éles 250-es versenyblokk jellemz?it és a fejlesztési irányt.
Az elkövetkez? fél évben fog kerekekre állni Mattighofen saját, végleges Moto3-as versenymotorja, ami vélhet?en a 2011-es szezon végén a konkurens típusokkal egyszerre mutatkozik majd be. A Honda nemrégiben mutatta meg el?ször saját Moto3-as versenymotorját, a teljes harci díszben pompázó NRS250-et, és a japán bajnokságokon egyéb gyártók pre-Moto3-as gépei is megannyi versenyt teljesítettek már.
Felmerül tehát a kérdés, hogy a KTM miért halogatta eddig a fejlesztés megkezdését, hiszen a tény, hogy egy abszolút nem homológ, s?t, reálisan a feladatra majdhogynem teljesen alkalmatlan krosszmotor-er?forrással próbálkoznak még mindig, egyértelm?en jelzi lemaradásukat a japánokhoz képest. Persze temetni sem érdemes még ?ket, hiszen van még id?, és a KTM-hez hasonló relatív kis cégeknek éppen abban rejlik el?nye a nagy cégóriásokhoz képest, hogy ha kell, képesek gyorsan cselekedni.
Legutóbbi hozzászólások