A Veronában hamarosan kapuit záró Motor Bike Expo 2011 egy exkluzív bemutatót rejtegetett: a custom jeles képvisel?i mellett a nagyérdem? megcsodálhatta a rimini ‘csodam?hely’ Vyrus legújabb kreációját, a 986 M2 modellt.
Ez a neves olasz designer, Ascanio Rodorigo els? kimondottan és vállaltan versenycélokra épített motorja, amely természetesen sem stílusában, sem filozófiájában nem tér le az eddig kitaposott ösvényr?l.
„Ez a Moto2, ahogyan mi a Vyrusnál értelmezzük!” – magyarázta lehengerl?en signor Rodorigo. „Rengeteg új alkatrészt használunk benne, ezek jelentik a projekt erejét. Ami pedig még jellemzi, az a kimondottan agresszív árfekvés (ezt már ismerjük részükr?l, de most nem agresszívan magasra gondol – a szerk.), ami teljesen összhangban van a kategóriában érdekelt csapatok költségvetésével.” A Vyrus tehát, anélkül, hogy bármit is ígérne, szép lassan belefolyik a versenyzésbe.
A veronai kiállításon ezek közül a csapatok közül néhányan bizonyára felkeresték a Vyrus standját, hogy megérdekl?djék, mégis mennyire lesz „olcsó” a 986 M2, ez azonban nekünk annyira nem érdekes – ellenben a motor néhány hónap múlva bemutatandó utcai változata már annál inkább! „Már megkezdtük egy el?széria gyártását az utcai változatból, – folytatta Rodorigo – ezekkel idén márciusra fogunk tudni el?rukkolni.”
Ezért övezi a szokásosnál is élénkebb érdekl?dés a CBR600RR négyhengeres blokkja köré épített Moto2-es versenymotort, hiszen a MotoGP-n helytálló többi konstrukcióval ellentétben ebb?l utcai is lesz. Konkrét technikai adatokat egyel?re nem adott ki a Vyrus, azt viszont elárulták a 986 M2-r?l, hogy 1:1-es súly/lóer? aránnyal rendelkezik. Egy 136 lóer?s Moto2 blokkot alapul véve egészen könnyen kiszámolható a motor tömege…
Ezt az alacsony súlyt a szénszálas er?sítés? m?anyagok és csúcsmin?ség? ötvözetek b?kez? használatával érték el. Az üzemanyagtank és az ülésidom egy darab karbon elemb?l áll, amit a hátsó alumínium leng?villával egy tipikusan vyrusos, egy tömbb?l kimart alumínium „háló” köt össze – ez maga a váz.
Ilyen hihetetlenül filigránnak ható vázakat használt mindig is a Vyrus Ducati-blokkos utcai motorjaiban Omega néven, de azokkal ellentétben a 986 M2 váza „lefelé áll”, alulról kerüli meg a CBR-blokkot. Hogy a négyhengeres motor tetejét és a kormányt milyen egyéb CNC-m?alkotás tartja, azt nem látjuk, takarják a szintén karbonból készül? idomok.
Az utcai változat minden bizonnyal felszed majd néhány kilót a Moto2 (feltételezett) 136 kilós tömegéhez képest, de attól még a veronai bemutatódarab ülése alatt olvasható felirat igaz lesz rá is. „Pura follia tecnoligica” azaz színtiszta tech-?rület: a Vyrus-t, mint gyártót talán legjobban jellemz? mondat…
Legutóbbi hozzászólások