Múlthéten ért véget ért a Ferrari és a Ducati grand prix csapatainak nagyszabású bemutatkozó bulija Madonna di Campiglióban. Az idei, 21. Wrooom néz?szám szempontjából az eddigi legsikeresebb ilyen jelleg? rendezvénye volt a vörös istállóknak.
Kétség kívül Valentino Rossi jelenléte okozta a masszív érdekl?désugrást, ez látszik tükröz?dni egyébként a MotoGP-jegyek el?vételeiben is: a július 3-i, mugellói Olasz Nagydíjra már eddig 45%-kal több jegy kelt el, mint a tavalyira ugyanennyi id? alatt. Carmelo Ezpeleta ezt hívta Valentino-effektusnak, hogy a népek egyszer?en nem képesek betelni a nyurga olasz Dottoréval…
Hatalmas érdekl?dés volt a 21. Wrooom iránt – vajon ki miatt?
Klikk a képekre, galéria nyílik!
…de Rossi sem a rajongóival, ezért a még mindig gyógyulófélben lév? vállsérülés ide vagy oda, Massa, Hayden és Alonso mellett a kilencszeres gp-bajnok mégis elindult a péntek esti Exhibition Challeng autóversenyeken a „nép” legnagyobb örömére. „Elképeszt? egy hét volt, a végén a versenyeket különösképpen élveztem!” – mondta Valentino.
„Végig fantasztikus hangulat volt a Wrooomon, ezért végül is úgy döntöttem, elindulok az autóversenyen, megérdemelték a rajongók, hogy egy jó show-t csináljunk nekik!” – magyarázta meglepetés-indulását a Doktor, miután a keddi sajtótájékoztatón még azt mondta, nem fog rajthoz állni a jeges-autós viadalokon.
Szögesgumis Fiat 500-akkal és gokartokkal csapott össze a Ferrari és a Ducati scuderia.
A gokart verseny a ferraris Fernando Alonso egyöntet? gy?zelmével zárult, a spanyol F1-pilóta rajt-cél gy?zelmet aratott, mögötte scuderiatársa, Massa jött be. Hayden harmadikként hozta be a piros-fehér-kék színekbe öltöztetett gokartot, míg Rossi csak az ötödikre a napocskás-holdacskásat. Vale többször is hibázott, egyszer majdnem ki is pördült, lásd a fenti videót – a félid?ben tehát 1-0 Alonsónak!
Az összecsapás második felvonásában 500-as Fiatokkal gurultak ki a rögtönzött jég versenypályára a vörös versenyz?k, de Rossi most sem tudott revánsot venni Alonsón. Az F1-ember bizonyult ismételten a legjobbnak, alatta eggyel Hayden a dobogón, Rossi és rajongói egy harmadik helyezéssel, és egy kis pezsg?locsolással vigasztalódhattak.
Remekül szórakoztak a pilóták, autóik már kevésbé: senki sem kímélte a technikát, volt bodicsek rendesen.
„Nekem ez volt a harmadik Wrooom, amin részt vettem, de eddig messze ez volt a legnagyobb buli” – mesélte élményeit a zsurnóseregnek a Kentucky Kölyök – „úgy t?nik, évr?l évre egyre nagyobb felhajtás szerveznek a srácok. Nagyon jól bánnak velünk ezen a héten, rengeteg új barátság köt?dik, jó érzés ide évr?l-évre visszatérni. Nagyszer? módja ez a szezon elkezdésének, de már mindenr?l éppen eleget beszéltünk, jó lenne végre már kint lenni a pályán, és tenni a dolgunkat. Én már nagyon várom!”
A GP11-eseket legel?ször a februári hivatalos teszteken fogják tudni kipróbálni élesben a srácok, de az ún. shakedown tesztelést már megkezdték a Ducati tesztpilótái. Jerez de la Frontera szolgál helyszínül az új Desmosedici els? bevetésének, a sztárpilótákat leszámítva a teljes Ducati csapat a motorok alapbeállításain dolgozik jelenleg is.
A csapaton belüli harc els? csatáját Hayden nyerte: gokarttal és 500-zal is gyorsabb volt Rossinál.
A Rossi-Burgess páros által javasolt területeket a tél folyamán átdolgozták a mérnökök, de hogy maximálisan kiaknázzák a motorban rejl? potenciált, a tesztcsapat Jerezben jó pár különböz? méretezés? els? Öhlins villát fog kipróbálni, illetve az új, aerodinamikájában fejlesztett idomzat, valamint a teljesen új elektronikai vezérlés is most fognak bevetésre kerülni el?ször.
A csapat különböz? merevség? leng?villákkal is kísérletezni fog továbbá, akad tehát b?ven tennivalója Guareschinek, aki a csapatlogós inget b?rruhára cseréli a kétnapos teszt során. Az els? nap után a következ?ket nyilatkozta az 50 kört teljesít? Vito: „Termékeny napon vagyunk túl, pedig a pálya állapota a múlt heti Formula3-as teszt miatt pocsék volt.”
Csodaszép képek Madonna di Campiglio lejt?ir?l és hegycsúcsairól galériánkban! Klikk!
„A tervek szerint felosztottuk Batta és énköztem (Franco Battaini – 60 kör) a feladatokat: én a vázon és felfüggesztésen, a bekormányzás gyorsításán dolgoztam, míg Franco az elektronikai csomagra, azon belül is az új egyekerekezés- és kipörgés-gáltóra koncentrált.”
„Azt hiszem találtam pár érdekes megoldást ami segített a motor elejét jobban érezni” – folytatta a Ducati grand prix csapat különc f?nöke – „illetve a motor magasságával, az üléspozícióval és számtalan apró finombeállítási lehet?séggel játszadoztunk a nap folyamán. Próbálunk minél több adatot begy?jteni, hogy amikor Nicky és Vale Malajziában el?ször felülnek majd a motorra, és kérnek valami változtatást, már nagyjából sejtsük, hogy jó irányba indulunk-e. Ez a kétnapos, aprólékos finomítási folyamat nagyon megkönnyíti majd a gyári pilóták munkáját a teszteken.”
Hayden egészen belejött a sízésbe: a Wrooom 2009-en még a gyerekpályán kezdte.
„Azt hiszem találtam pár érdekes megoldást, ami segített a motor elejét jobban érezni” – folytatta a Ducati grand prix csapat különc f?nöke – „illetve a motor magasságával, az üléspozícióval és számtalan apró finombeállítási lehet?séggel játszadoztunk a nap folyamán.”
„Próbálunk minél több adatot begy?jteni, hogy amikor Nicky és Vale Malajziában el?ször felülnek majd a motorra, és kérnek valami változtatást, már nagyjából sejtsük, hogy jó irányba indulunk-e. Ez a kétnapos, aprólékos finomítási folyamat nagyon megkönnyíti majd a gyári pilóták munkáját a teszteken.”
A teljes mez?nyt felvonultató hivatalos MotoGP tesztszezon február 1-3. között veszi kezdetét Sepangban, majd ugyanott, Malajziában folytatják a hónap végén (február 22-24.), hogy aztán március 13-14. között Katarban, éjjeli körülmények között tréningezzenek egy jót.
Legutóbbi hozzászólások