Még nincs egy éve, hogy egy titokzatos, kéttárcsás Wankel-blokk hajtotta Nortonról számoltunk be, aminek el?ször az idei TT-n, majd a BSB-, netán WSBK porondon kellett volna bemutatkoznia, mint a 2008-ban a „nagylelk?” Stuart Garner által újraélesztett brit márka els? 21. századi versenymotorja.
A gyárhoz közel álló, elvileg jól értesült források akkor még azt a hírt hintették, hogy a superbike kategóriát vették célkeresztjükbe a Donington Park fenegyerekei, de mit ad isten, id?közben a grand prix szabályai éppen a Nortonhoz hasonló kis(ebb) pénz? gyártók/csapatok el?nyére változtak, változtak hát a tervek is – a GP ezek szerint még mindig húzóbb, még egy Nortonhoz hasonló apró gyártónak is, mint az SBK.
A Norton tervez?jének monitoráról titkos MotoGP-tervek kacsintanak le ránk
(Fotó: MCN)
A Wankel superbike ment a kukába, amúgy is macerás volt, és mint ahogy azt a Motorcycle News-nak hála megtudhattuk, egy vadonatúj, hagyományos dugattyús V4-es jött helyette. Egyetlen bizonyítékunk erre az MCN fotója, amin a Norton egyik tervez?-kollégájának a monitorát láthatjuk, rajta a V4-es blokk CAD-rajzával. A változó szívótölcsér-hossz, illetve a DOHC vezérlés fogaskerekes hajtása mintha kivehet? lenne rajta…
Az ezer köbcentis motorblokkot a beszámoló szerint már próbapadon tesztelik, ami hihet?, hiszen el kell, hogy készüljön – a komplett motorral együtt – év végéig, s?t igazából minél el?bb, hogy a jöv? szezonban már ott állhasson a MotoGP rajtrácsán. Azt egyel?re nem tudjuk, hogy a Norton a sokat vitatott Moto1-es kategórián belül gyártóként, avagy szériaalapú blokkokat használó csapatként fog-e nevezni, pedig ez igen sarkalatos kérdés.
Gyártóként prototípus motort kell nevezni ugyanis, tehát egyrészr?l a V4-est nem adhatnák ki utcára, ami tekintve a motor kifejlesztésének irdatlan költségeit nem lenne éppen kifizet?d? a Nortonnak, másrészr?l a szezonban kevesebb számú blokk, a futamokon pedig kevesebb üzemanyag állna a rendelkezésükre. Sokkal valószín?bb – f?leg Pierre Terblanche-szal a fedélzeten –, hogy utcai variánst is tervezni fognak a V4 köré, és a BMW, Aprilia és Honda mellé (utóbbi kett? még nem meger?sített) beszállnak negyediknek, mint Moto1-es er?forrás-beszállító.
Kedvenc talján motorrajzolónk, Oberdan Bezzi már meg is rajzolta a 2012-es Norton MotoGP vasat (lásd feljebb), ? karbon vázzal és John Player szponzorációval képzeli el, stílusosan 13-as rajtszámmal. A Norton grand prix projekt alakulását illet?en figyeljétek az [mi] hasábjait!
Legutóbbi hozzászólások