Mindig felettébb érdekes és kellemesen eltöltött perceket jelent számunkra megfigyelni, hogy egy-egy új Harley modell milyen okokból kifolyólag születhetett meg. Az új Custom 1200 létezésének okát nem volt nehéz megfejteni.
„Az új 1200 Custom a 2011-es modellév közepén csatlakozik a Harley-Davidson családhoz” – így kezd a H-D sajtóanyaga, már ez sok mindent elárul, és ha emellé még fellapozzuk a Sportster kínálatot, hamar egyértelm? lesz, hogy az új Customot a „sötétség ellen” hozták létre.
A Sportster család 1957 óta jelent egyet a könnyen vezethet? „alap” Harley-kkal, a hamisíthatatlan H-D életérzésbe általuk a legegyszer?bb, és nem utolsó sorban a legolcsóbb belekóstolni. Igen ám, de a nagy Sportsterek (az 1200 köbcentisek, a kicsik ugye a 883-asak) között végignézve kizárólag feketében pompázó vasakat találunk: a Nightster, a Fourty-Eight, de még a sportosnak szánt XR1200X is mind-mind fekete blokkos, nagyrészt sötét színösszeállíátsú vas, ez pedig nem a legszerencsésebb.
Hiszen az a jövend? Harley-sta, aki krómra, csillogásra és emellett egy 1.2-es Sportsterre vágyik, nem tudott mit választani… eddig. Az új XL1200C Custom éppen nekik készült: majd’ 100 newtonméter nyomatékú, injektoros, 1202 köbcentis V-Twin EVO blokk, alacsony felépítés, könny? vezethet?ség, és – a lényeg –, sok-sok króm.
A primer fedélt?l kezdve a komplett elején, a blokkon, és a hátsó rugóstagokon át a sárvéd?tartókig minden a csillogó matériával lett bevonva, ez némileg ellentétben áll a H-D gyári Dark Custom tuning-vonalával, de hát éppen ez volt az 1200 Custom lényege – hogy csillogjon! A krómon felül természetesen sok más, csak ?rá jellemz? alkatrésszel is kecsegtet az új Spori, ilyen például a tömzsi, 16 x 3 collos els? kerék, ami nem megszokott módon pont ugyanakkora méret?, mint a hátsó, de az új Michelin Scorcher gumikkal ez legalább egy divatos, tömzsi elejét eredményezett.
Az els? futóm? – ami szintén krómozott – a SuperLow-n megismert geometriát kapta (30 fokos villaszög), így lesz rendkívüli könnyen uralható a nagyvas, mindezzel karöltve a lábtartók el?re lettek tolva, a kormány pedig hátradöntött és kényelmes szögben áll; mindent a komfort érdekében. Apropó, az ülésmagasság csupán 710 centi, a gyári hátsó ülés pedig ránézésre sokkal használhatóbbnak t?nik, mint egy tipikus Spori szokásos kakasül?je – ez is a Custom kíméletes, kellemes egyéniségét példázza.
Az üzemanyagtank mintha a SuperLow-ról származna, de az eltér? dekorcsíkok miatt újnak t?nik, és a Customon is csak a tanksapkát hordozza: a m?szerfal, mint a Sportstereken általában, a kormányra rögzített. Az els? lámpa fölé belógó, tipikus Sportster „szemöldök” a Customon a leghangsúlyosabb, sokkal nagyobb méret?, mint szokott lenni, ellenben a hátsó lámpa összement, és az új burkolat alatt már fénykibocsátó diódák világítanak a hagyományos izzók helyett.
A szélesített sárvéd? és a 16 collos vaskos kerekek büszke megjelenést adnak az új Harley-Davidson 1200 Customnak: er?s és fiatalos egyben, de alapjaiban meg?rizte Sportster gyökereit, hiszen benne is megvan a vaskos küls? és a könnyed kezelhet?ség kombinációja.
Legutóbbi hozzászólások