Csak azért csinálták, hogy ezt a fajta Honda-festést is mutassák a címlapok? Valószín?leg nem – a Gresini csapat színeiben Marco Simoncelli nyeri meg a harmadik, egyben utolsó tesztnapot, már ami az id?k összesítését illeti.
Malajzia búcsúzik, a három nap mindegyikén RC212V végzett az élen (sorrendben Stoner, Pedrosa, majd Sic), összességében mindenki elégedetten nyilatkozik, a Ducatik objektíven lassabbak a japánoknál, Rossi viszont folyamatosan növelni tudta a teljesített körök számát – a zárónapon már ötvenkett?t fordult.
Nem kis meglepetést okozott Simoncelli, valóban senki nem számított rá, hogy ? végez majd az id?tábla tetején. Pedig de. Sic ott folytatja – lélekben és tetteiben egyaránt – ahol tavaly év végén abbahagyta, márpedig akkor folyamatosan dobogós helyekért harcolt. Ahogy beharangozta, egyb?l rárepült a gyorskör-témára, eredménnyel, amint a mellékelt ábra mutatja. Aztán jött a versenyszimuláció, aminek sok pozitív hozadéka volt a csapat számára.
‘A csapat kiválóan dolgozik, a motor jó, én pedig gyors tudtam lenni, ráadásul egy olyan pályán, ami nehezen emészthet? számomra, legf?képpen a meleg miatt. Nincsenek illúzióim, két tesztelés és tizennyolc verseny el?ttünk van még ebben a szezonban, úgyhogy korai még kijelenteni, hogy minden rendben van. Mégis érzem, hogy sokra lehetünk képesek ebben az idényben. És nyugodt vagyok… mint általában, aki gyors és el?l végez. Tavaly két másodpercet kaptam itt körönként, akkor mérges voltam’ – értékelt Simoncelli.
Mögötte pedig szinte egyb?l ott van Stoner. Az ausztrált a reggeli órákban érte egy kis kellemetlenség egy esés formájában, hiába, ? már csak ilyen – végezetül azonban, a hihetetlen páratartalom ellenére oda tudott férk?zni Sic mögé – 54 ezred döntött az olasz javára. Minimálisak a különbségek, a harmadik Jorge Lorenzo is alig – 88 ezreddel – van lemaradva a Yamahával.
A Honda és a Yamaha uralják a terepet – és tényleg, a további sorrend is árulkodó, sorminta-szer?en követik egymást az RCV-k és az M1-ek: Dovi, Spies, Pedrosa, majd Aoyama, az egyedüli igazán privát motoros, aki gyors – de róla tudjuk, hogy az egyik kedvenc pályája a sepangi, nem véletlenül nyert már itt kétszer is a 250-ben.
A Ducatira egyel?re nem ragyog a nap: Nicky Hayden nyolcadik, Rossi tizedik, utóbbinál a teljesített körök száma csodálatra méltó (52, sérült vállal), a lemaradás is elviselhet? – egy mp az elejét?l. Biztató jelek azért vannak. Az id?eredmények, valóban gyors körök hiánya viszont elgondolkodtató a vörösökt?l. Két hét múlva (február 22-24.), ugyancsak Malajziában talán több kérdésre is választ kapunk.
Legutóbbi hozzászólások