Megvolt a naptári év els? tesztelése, innent?l már kezd komolyra fordulni a játék. Hogyan áll a háromnapos – els? – sepangi felvonás után Casey Stoner és a Honda?
‘Rengeteg mindent kipróbáltunk, így két különféle vázat, egy merevebbet és egy ruganyosabbat. Igyekeztem felmérni, melyik mit ad. Szerencsére az alapbeállításokhoz nem kellett hozzányúlnunk, csak apró dolgokban tértünk el az eredetileg optimálisnak gondolt csomagtól, inkább csak kíváncsiságból. A végére már használt gumikkal, különféle traction control-beállításokkal is tudtunk javítani a kanyarsebességen, ami a körid?kön is meglátszott. Ha tömören kéne megfogalmaznom: jól állunk!’
Tehát akkor merev vagy puha váz?
‘Egyel?re a merevebb mellett vagyok, amit Valenciában is használtam. De tény, hogy a puhának is megvannak a maga meghatározott el?nyei. Például ezzel értem el a legjobb körid?t Malajziában, mondjuk azért, mert pont a merevvel estem el, így azt már nemigen tudtam használni. A merevvel nagyobbnak t?nik a tapadás, a másikkal jobban lehet kiaknázni a teljes gumifelületet.’
A ducatis éveknek vége, mi változik számodra most?
‘A két motor egészen eltér? beállításokat kíván meg. A Honda körr?l körre meglepett. Amikor túl szélesen érkeztem egy-egy kanyarba, ha nagyon odafigyeltem, a fehér vonalon belül tudtam elfordulni – ez hatalmas különbség számomra és hozzá is kell szoknom. Legf?képpen a kanyarbemeneteket kell megértenem. Lépésr?l lépésre fejl?döm ebben, egyre jobban megy. A Honda egész egyszer?en más motorozási stílust követel meg, mint a Ducati. Természetesen a Ducati nem lassú, rengeteg versenyt nyert az elmúlt években – más. Például a felfüggesztésekkel rengeteg problémánk volt, f?leg Malajziában. Nem viselkedett jól a nyújtott kanyarokban, féktávokon, emiatt szenvedtünk. A Honda ehhez képest felüdülés volt. A csütörtöki tesztnapon tapadásvesztés miatt estem, elment az els? kerék. De utána már nem fordult el? ilyesmi.
Andrea Dovizioso chatteringr?l panaszkodott, neked volt ilyen észrevételed?
‘Igen, ez volt az els? fontos probléma, amit észleltünk érkezés után. Két napot szinte kizárólag a kuplunggal dolgoztunk, hogy a pattogáson enyhítsünk. Most már jobb, de még van hova fejl?dni.’
Mit lehet ilyenkor csinálni?
‘Részint a futóm?beállításokkal, részint az elektronikaiakkal lehet enyhíteni a gondokat, de teljesen eltüntetni képtelenség tesztmunkával. Talán a mérnökök valami küls? dologgal megoldják, vagy megmondják, mit tehetnénk még.’
A három malajziai tesztnap alatt három különböz? Honda-versenyz?t láttunk az id?tábla tetején. Hogyan értékeled ezt a helyzetet?
‘Egyel?re csak saját magamra figyelek. Minden nap végén ell?ttünk egy puha keverék? gumit, természetesen, és megpróbáltunk egy-egy gyors körrel, de sokkal inkább a beállításokkal, a motor válaszaival voltunk elfoglalva. Sajnos mivel elég kevés lehet?ségünk van a tesztelésre és van is mit kipróbálni, én pedig nem érzem magam minden beállítással tökéletesen a nyeregben, az id?eredmények most másodlagosak. Az utolsó napon, a számomra legkedvez?bb motorral már nagyon jó volt, mondhatni maguktól jöttek a körid?k.’
Milyen volt a Honda RC212V? Olyan, amilyenre számítottál?
‘Nagyon furcsa ez. Valenciában, a legels? teszten nyilván nem számítottam arra, hogy egyb?l minden flottul megy. Azt hittem, szenvedni fogok majd a fékekkel, mégis, a benyomásom összességében jó volt. Nagy er?t vártam az alacsony fordulattartományban, ehelyett egy kedves, kezelhet? motort kaptam. De volt sok dolog, amib?l pont nem azt kaptam, mint amit vártam. Összességében viszont nagyon elégedett vagyok ezzel a csomaggal.’
Ez aggasztja is kicsit a konkurenciát… el?tted Mick Doohan volt, aki repsolos színekben ausztrálként versenyzett. Ezzel kapcsolatban milyen érzések kavarognak benned?
‘Számomra az, hogy itt lehetek ezzel a csapattal, mindent jelent. Ez a HRC, a gyári Honda alakulat. Érdekes, hogy hárman vagyunk, de az is érdekes, hogy amikor Mick a Hondával versenyzett, akkor is hárman szerepeltek a csapatban. A történelem ismétli önmagát. Szeretnék az ? nyomdokain haladni, és ez óriási megtiszteltetés is számomra.’
Legutóbbi hozzászólások