Nem kellett a márciusi daytonai nagybemutatóig várni, hogy megpillanthassuk az Erik Buell Racing (EBR) legújabb versenyfegyverét, melynek el?készületeir?l már régóta tudunk, a minap pedig a fejidom egy sokat sejtet?, néhány négyzetcentiméteres részletét is megcsodálhattuk Buellék Facebook-posztjában, míg maga a motor egy függöny óvó takarásában bújt.
Egy kis marketing-ötletért az öreg Erik nem megy a szomszédba: most kiadták a nyilvánosságnak a motor néhány felvételét illetve a pár technikai adatot, ezzel elérve, hogy megint címlapra kerüljenek a virtuális térben.
Egészen egyedi csillag-kerekek, perem-fék érdekes h?t? csatornával…
Az egykor volt Buellek között, talán nem sértjük meg a márka szimpatizánsait, jócskán akadtak ormótlan dögök – igaz, jellemz?en nem is a hipersportoló kategóriában tette le névjegyét Erik úr. Most, a paradigmaváltás után derül csak ki, hogy milyen kompakt, finom, helyenként légiesen könnyed motort is képes tervezni ez a mr. Buell.
Persze a szögletes formavilág továbbra is jellemz? (ezt lágyítja a Triumph Daytona 675-ére némileg hasonlító fejidom), ahogy néhány hagyományos m?szaki megoldásától sem kíván megválni a tervez? – ilyen az üzemagyagtank funkcióval bíró váz, ami a legújabb generációs (1125R-származék) Rotax kéthengerest tartja a helyén.
A m?helyf?nök szerint mintegy száz darab motort fognak tudni tet? alá hozni 2011-ben, és ahogy a már citált Facebook-bejegyzésb?l tudjuk, a márciusi Daytona Bike Weeken mutatkozik be él?ben a modell. És ha már új id?számításra utaltunk fentebb: az 1190RS-r?l közreadott teljesítmény-adat alighanem feledteti az 1125R ebbéli lemaradását a konkurenciához mérten: 185 LE-t tud az új paripa, ehhez 172 kilogrammot nyom, a tiltás 12.500-nál kapcsol be. Azért ezek felettébb érdekes adatok egy kéthengeresre vonatkoztatva…
A motor már túl van a pályateszteken, Alex Barros és Jeremy McWilliams ny?tték, hozzáadva a magukét a fejlesztéshez. A korábbi, XB-szériás vasak nem jelentették a sportosság csúcsát, de ezzel az újítással átléptek önnön határaikon. Legalábbis ez az els? benyomás… Természetesen várjuk a további részleteket, de még annál is jobban az els? eredményeket – mert szinte biztos, hogy hamarosan viszontlátjuk az 1190RS-t a versenypálya aszfaltján.
Legutóbbi hozzászólások