EST. 2002

Racsnis váltót használ a HRC?

Valójában négy gyári motorról beszélhetünk, hiszen a három repsolos mellett Marco Simoncelli san carlo gresinis versenymotorja is „tuti”, vagyis gyári specifikáció. Ez pedig azt jelenti, hogy abban is benne van az a különleges váltóm? és/vagy kuplungszerkezet, amir?l egyel?re egy árva mukkot nem mond a HRC, csak annyit, hogy nem duplakuplung.

A grand prix szezon el?tti, sepangi tesztjein a helyszíni beszámolók alapján a Hondák gyorsulása valami rettent? volt. Állítólag hallható volt a különbség Stoner, Dovi, Pedrosa, Simoncelli, és a mez?ny többi tagja között a sz?k visszafordítókból kifelé, a vájt fül? szakért?k szerint gyorsabban pakolja a gangokat az RC212V, mint a többi versenymotor. Akkor viszont valami mást használnak, nem a szokásos gyorsváltó elektronikát – ami, ahogy a sepangi id?k mutatják, hogy nagyon is jól m?ködik.

motorinfo

A helyszíni beszámolók alapján el?nyük nagy részét a kigyorsításokon hozták a Hondák Sepangban

Így már talán nem annyira meglep?, hogy éppen e négy Honda állt az id?tábla élén februárban. Természetesen a HRC-t a Rossi és Ducati-h? olasz zsurnaliszták csalással vádolták, DCT-t kiáltottak, azt mondták a versenymotor szabályellenes váltóm?vet használ. A Honda persze azonnal cáfolt, majd maga Shuhei Nakamoto, a Honda Racing Corporation alelnöke állt ki, hogy pontot tegyen az ügy végére.

„A HRC természetesen nem használ semmilyen illegális megoldást, bár a hír igaz, jelenlegi motorjaink új jelleg? váltóm?vei valóban gyorsabb sebességváltásokat tesznek lehet?vé.” – mondta Nakamoto, majd hozzátette – „Nem DCT-r?l van szó, felépítését azonban nem részletezném… ugyanis én sem tudom, hogyan m?ködik!” – zárta nevetve a sajtótájékoztatót.

motorinfo

Látszik a huncut mosolyukon, hogy ?k tudják…

Tehát a Hondának van egy új váltója, ez megoldott egy fejtör?t a szerkeszt?ségben. Egy korábbi hír szerint, biztos emlékeztek, a Honda CBR1000RR új generációja idén év végére esedékes (hiszen 2012-ben jön a Moto1), de ami fontosabb, hogy duplakuplungos DCT, avagy a gyengébbek kedvéért „gombnyomkodásos fél- vagy teljesen automata” váltót jövendöltünk neki. Ugyanakkor mélyen odabent úgy éreztük, egy sportmotoron semmi keresnivalója a jelent?s plusz súllyal járó hidraulikus rendszernek.

A fenti hírb?l és Nakamoto nyilatkozatából azonban már összesakkozható: az új Fireblade valószín?leg a HRC által az idei RC212V-ken fejlesztett „valamilyen”, rettent? gyorsan váltó váltót kaphat. És ki tudja, talán éppen a nemrég ‘felbukkant’, eredetileg versenyautókba tervezett racsnis váltó lesz a befutó, vagy legalábbis valami hasonló, a Honda által továbbfejlesztett (magyarul picit átalakított, majd saját néven bejegyeztetett…) rendszer.

ugrás fel