Az XU a Zero Motorcycles új, 2011-es vasa, tele nagyszer? ötletekkel, melyek hamarosan mindannyiunk életének részévé is válhatnak, miért ne? Kimondottan városi használatra tervezett, elektromos hajtású motorkerékpár, amit nagy kerekei okán akár lezserebb terepen is használhatunk – az XU neve a krossz-urbán összetételt rejti.
Nyerge éppen ezért nem túl alacsonyan ül, 80,6 centire a talajtól, de kiváló man?verezhet?sége és a lehet?ségekhez képest kompakt kivitele roppant praktikussá tehetik a mindennapokban, emellett a Zero krossz modelljeib?l ismert, immár kivehet? akkumulátor teheti az XU-t valós körülmények között is jól használható alternatív közlekedési eszközzé.
A Zero XU kb. 40 km-t bír a kétórás feltöltések között, ára átszámolva másfél millió forint.
(Klikk a képekre, Zero XU galéria nyílik!)
A telepek ugyanis hálózatról, akár az irodában utántölthet?k (mifelénk persze tudvalev?, hogy egy mobiltelefon céges áramról való ionizálása is eléri egyes munkáltatók ingerküszöbét – idealizált Zero-világunkban a vállalat nem veti ki az embert magából holmi akksi miatt), vagy otthon, ha pedig megkockáztatunk egyenesen kett? telepre beruházni, akkor gyakorlatilag állandóan menetkész állapotban tudjuk tartani az XU-t. Csak áramszünet ne jöjjön. Az XU jelenleg majd’ 8000 dolláros áron szerepel a Zero árlistájában (kb. 1,5 millió Ft), egy akksi a gyár szerint 52000 kilométert bír.
Az XU a krosszváltozatoktól örökölte kivehet? ‘power packjét’ – nem csak kint a krosszpályán, de városi környezetben is jól jön a mobilitás.
Mint a Zero modelleinek általában, ennek is alumínium-ötvözetb?l készül a vázszerkezete, ami a motor lelkét jelent?, kivehet? akkumulátort veszi körbe. A tudomány mai állása szerint mintegy 40 km tehet? meg egy töltéssel (80 km/órás sebességgel számolva) ami városi közlekedésben azért elegend? egynapi mozgásként, de ha nem adunk teljes terhelést, akár 48 km-t is surroghatunk.
250 dollárokért vízleperget? táskaszettet is tehetünk rá.
Futóm?-megoldásaiban igen könnyed, sokban emlékeztet a Yamaha Trickerjére vagy a Beta Alpra, egy alapvet?en mély szerkezet, de nagy, elöl 19-, hátul 16 collos kerekekkel, terepmotoros beütés? küll?s felnikkel, ránézésre is potens tárcsafékekkel. Utcai használatra a Zero még két másik modellt, az S-t és a DS-t ajánlja, de ezek nem kivehet? akksisak, így használhatóságuk – a mindössze kétórás töltési ciklus ellenére – a megfelel? dokkoló miatt behatároltabb.
Jay Leno (amerikai showman, ‘nemnormális’ autó és motorgy?jt?) szerint a Zero már most a jöv? motorjait gyártja… szóval ki ülne át egy ilyenre?
Legutóbbi hozzászólások